Øystese

Lokallag i Hordaland

I Hordaland har vi aktive lokallag på Askøy, i Bergen, Kvam, Kvinnherad, Nordhordland og Voss.

I Hordaland er det seks aktive lokallag. Kontakt ditt nærmeste lokallag direkte om du vurderer å engasjere deg i et av dem.

Askøy
Randi Hovgaard
askoy@naturvernforbundet.no

Bergen
Sivert Straume
bergen@naturvernforbundet.no

Kvam
Klaus Rasmussen
kvam@naturvernforbundet.no

Kvinnherad
Jarle K. Øvrehus
kvinnherad@naturvernforbundet.no

Nordhordland
Jan Nordø
nordhordland@naturvernforbundet.no

Voss
Kåre Flatlandsmo
voss@naturvernforbundet.no

Hordfast natur

Naturvernforbundet ber Os kommunestyre avvise forslag om hurtigbehandling av Hordfast

Os kommunestyre skal tirsdag 24. september behandle forslag om at videre planlegging av Hordfast skal bli gjennomført av Statens vegvesen som ansvarlig planlegger. Statens vegvesen har foreslått at kommunene nå tar over ansvaret for reguleringsplanarbeidet. Naturvernforbundet støtter dette forslaget og ber om at de vanskelige avveiningene i Hordfast-planene blir behandlet med størst mulig demokrati. Os kommune må ikke abdisere i denne saken som kan gi uopprettelig skade på verdifull natur på Søre Øyane, på Tysnes og på Stord.

Hordfast

Stans Hordfast!

Der Hordfast er enkelte partiers våte drøm, er monsterveiprosjektet også svært dårlig nytt for både klimaet og for den verdifulle myren, regnskogen og kystlandskapet som blir ødelagt. Derfor foreslår vi at vi lager nasjonalpark - ikke motorvei!

39077813_2305412002807400_553430197064433664_o
BLI MED PÅ PLASTJAKT

Strandryddedag på "Passion for Ocean"-festivalen

22.08.2019

I forbindelse med Passion for Ocean Festivalen i Bergen blir det strandrydding fredag 30. august. Vi drar ut med båt, rydder den vakre norske strandlinjen og har det hyggelig sammen. Det blir også noen fine overraskelser underveis, så sett av dagen!