Mads Løkeland-Stai til minne

"... Hans engasjement var stort og kunnskapen og viljen til å lære noe nytt bemerkelsesverdig. Mads hadde kunnskap om alt fra vassdragsvern, vann- og vindkraftutbygging til gruveindustri og energisparing. Han var en usedvanlig raus mann som delte sin kunnskap og bidro med råd og hjelp. (...)

En stor takknemlighet fra Naturvernforbundets aktive over hele landet, og en særlig takk fra medlemmer og tillitsvalgte i Trøndelag, Finnmark og Sogn- og Fjordane."

Fra Naturvernforbundets minneord om Mads Løkeland-Stai

Artikkelen ble sist oppdatert: 07.10.2021

Oppdrettsanlegg Syltefjord

Nytt oppdrettsanlegg i Syltefjord? Konsekvenser for fugler, fisk og vannkvalitet

27.06.2022 | Sist oppdatert: 28.06.2022

Salmar ASA vil ha et nytt oppdrettsanlegg i Syltefjord. Særlig effekten av avlusningsmidler og økt fartøytrafikk i sjøfuglenes fødeområde, samt effekten av lakselus på den allerede svekkede sjørøyebestanden, vekker bekymring. Dette skriver Naturvernforbundet i Finnmark og Birdlife Norge, avdeling Finnmark i en felles høringsuttalelse.

Vellykka folkemøte om oljefeltet Wisting

10.06.2022 | Sist oppdatert: 10.06.2022

Onsdag 8. juni var det et engasjert publikum som deltok i diskusjonen om det er riktig for Finnmark å bygge ut Wisting-feltet. Hvis Stortinget godkjenner utbyggingsplanene vil dette bli verdens nordligste oljefelt.