Ny plastrådgiver: Christina Koch

Visste du at vi har en rådgiver for marin forsøpling ansatt i Naturvernforbundet i Finnmark?

26.10.2021: Christina Koch er vår nyansatte plastkoordinator i Troms og Finnmark. Hun vil jobbe med skoleprosjekter, plastfritt nærmiljø og marin forsøpling i Troms og Finnmark.

«Opptatt av ren natur og en bærekraftig fremtid for generasjoner som kommer» (Christina Koch)

Christina har bakgrunn i kampanjearbeid, ungdomsarbeid og stor kompetanse i strandrydding og frivillighet. Hun har utdannelse innen miljø og fredsarbeid, og bred erfaring innen kommunikasjon, veiledning, organisering av seminarer og kampanjer. Hun har også jobbet i en zero-waste butikk og har tidligere vært koordinator i en annen frivillig organisasjon.

Tidligere har hun jobbet som ungdomskonsulent i Hammerfest kommune med ansvar for ungdommenes fritidstilbud gjennom forskjellige prosjekter, her også strandrydding og kulturfestivaler.

Vi ønsker henne velkommen!

E-post-adresse:
ck@naturvernforbundet.no

Artikkelen ble sist oppdatert: 28.05.2022

Oppdrettsanlegg Syltefjord

Nytt oppdrettsanlegg i Syltefjord? Konsekvenser for fugler, fisk og vannkvalitet

27.06.2022 | Sist oppdatert: 28.06.2022

Salmar ASA vil ha et nytt oppdrettsanlegg i Syltefjord. Særlig effekten av avlusningsmidler og økt fartøytrafikk i sjøfuglenes fødeområde, samt effekten av lakselus på den allerede svekkede sjørøyebestanden, vekker bekymring. Dette skriver Naturvernforbundet i Finnmark og Birdlife Norge, avdeling Finnmark i en felles høringsuttalelse.

Vellykka folkemøte om oljefeltet Wisting

10.06.2022 | Sist oppdatert: 10.06.2022

Onsdag 8. juni var det et engasjert publikum som deltok i diskusjonen om det er riktig for Finnmark å bygge ut Wisting-feltet. Hvis Stortinget godkjenner utbyggingsplanene vil dette bli verdens nordligste oljefelt.