Diverse saker i Finnmark

Under denne overskrifta finner du oppslag om saker som Naturvernforbundet har jobba med, men som ikke hører til de store sakene som har egne kategorier.

Artikkelen ble sist oppdatert: 01.10.2012

09-reppar4

Åpent møte og årsmøte i Kvalsund 16. februar

29.01.2018 | Sist oppdatert: 29.01.2018

Naturvernforbundet i Vest-Finnmark inviterer til åpent møte for alle interesserte og årsmøte for lokallaget i Vest-Finnmark. Biblioteket i Kvalsund 16.02.18 kl 18.00 Møtet åpner med åpen diskusjon om Gruveplanan i Repparfjorden, med bakgrunn i vår høringsuttalelse til Mineraldirektoratet. KL 18 -19.30 Årsmøtet for medlemmer: 19.30 -21

Img_3018(1)

Enklere å misbruke norsk utmark

Kommunalministeren har nylig skrytt av at regjeringa har gjort det "lettere å bruke norsk utmark". Leder i Naturvernforbundet i Ávjovárri svarer at det er misbruk av utmarka som regjeringa har åpna for.

Leifwass1
Vel møtt til årmøte og gruveseminar!

Innkalling til årsmøte

Naturvernforbundet i Finnmark avholder årsmøte 26. mars kl 9.00 - 13.00 på Sjøsamisk kompetansesenter, Indre Billefjord. Dagen før er det gruveseminar på samme sted fra kl 11.00 - 19.00 der fokuset naturlig nok er satt på Nussir - men i tillegg vil vi også ta opp andre gruvesaker, bl.a. Sydvarangers påvirkning på Bøkfjorden og den planlagte utvidelsen av Elkem Tana og mudringen ved Tanamunningen naturreservat.

Styre
Nytt styre er valgt

Nytt styre i Naturvernforbundet i Finnmark

Årsmøtet til Naturvernforbundet i Finnmark ble avholdt 2. og 3. april i Pasvik i Sør-Varanger. Leif Wasskog ble gjenvalgt som leder. Med seg i styret får han Annie Henriksen, Gunnar Reinholdtsen, Frode Kinserdal og Elias Paul Danielsen.