Repparfjord gruver, Kvalsund, var i drift 1970-78

Repparfjord gruver, Kvalsund. Foto: Svein Lund

Åpent møte og årsmøte i Kvalsund 16. februar

Naturvernforbundet i Vest-Finnmark inviterer til åpent møte for alle interesserte og årsmøte for lokallaget i Vest-Finnmark. Biblioteket i Kvalsund 16.02.18 kl 18.00 Møtet åpner med åpen diskusjon om Gruveplanan i Repparfjorden, med bakgrunn i vår høringsuttalelse til Mineraldirektoratet. KL 18 -19.30 Årsmøtet for medlemmer: 19.30 -21

SAK 1    Valg av møteleder, referent og protokollunderskrivere

SAK  2   Godkjenning av innkalling, dagsorden og saker til eventuelt

SAK  3   Årsmelding

SAK  4   Forslag til aktivitetsplan

SAK  5   Regnskap og budsjett

SAK  6   Valg

SAK  7   Eventuelt og innmeldte saker

Årsmøtet for medlemmer: 19.30 -21

For styret, Hammerfest 9 jan 2018

Annie Henriksen

Utfordring til partia i kommunevalget

Naturvernforbundet i Ávjovárri har sendt brev til alle partia som stiller til valg i Guovdageaidnu og Kárášjohka og bedt dem å svare på 6 spørsmål om hvordan de stiller seg til naturvern, naturforvaltning og naturinngrep. Vi oppfordrer andre lokallag til å gjøre noe lignende og også fylkeslag til å spørre ut listene ved fylkestingsvalget.

Skolestreik for klima i Alta
Still krav om hvor store kutt i utslipp som må gjøres hvert eneste år.

Naturvernforbundet støtter skolestreik for klima

Tusen takk for at dere skolestreiker for klimaet. Dere har skjønt hvordan klimaendringene vil ødelegge deres framtid. Dere har skjønt at Norge er en tragisk klimasinke. Politikerne og foreldregenerasjonen styrer mot en klimakatastrofe for deg.