Repparfjord gruver, Kvalsund, var i drift 1970-78

Repparfjord gruver, Kvalsund. Foto: Svein Lund

Åpent møte og årsmøte i Kvalsund 16. februar

Naturvernforbundet i Vest-Finnmark inviterer til åpent møte for alle interesserte og årsmøte for lokallaget i Vest-Finnmark. Biblioteket i Kvalsund 16.02.18 kl 18.00 Møtet åpner med åpen diskusjon om Gruveplanan i Repparfjorden, med bakgrunn i vår høringsuttalelse til Mineraldirektoratet. KL 18 -19.30 Årsmøtet for medlemmer: 19.30 -21

SAK 1    Valg av møteleder, referent og protokollunderskrivere

SAK  2   Godkjenning av innkalling, dagsorden og saker til eventuelt

SAK  3   Årsmelding

SAK  4   Forslag til aktivitetsplan

SAK  5   Regnskap og budsjett

SAK  6   Valg

SAK  7   Eventuelt og innmeldte saker

Årsmøtet for medlemmer: 19.30 -21

For styret, Hammerfest 9 jan 2018

Annie Henriksen

Hva mener partia i Karasjok om naturforvaltning?

Naturvernforbundet i Ávjovárri har stilt spørsmål til alle kommunelister i Guovdageaidnu og Kárášjohka om deres syn på naturforvaltningsspørsmål. I forrige uke publiserte vi svara fra Guovdageaidnu, der alle parti har svart. Vi har i det lengste venta for å få svar fra alle parti i Kárášjohka, men det siste partiet ønsker tydeligvis ikke å svare, så da legger vi ut de svara vi har fått. Vi vil seinere komme tilbake med kommentarer til svara.

Hva mener partia i Guovdageaidnu om naturforvaltning?

Naturvernforbundet i Ávjovárri har sendt brev til alle partia som stiller til valg i Guovdageaidnu og Kárášjohka og bedt dem å svare på 6 spørsmål om hvordan de stiller seg til naturvern, naturforvaltning og naturinngrep. Nå har vi fått svar fra alle partia i Guovdageaidnu og de kan du lese her. I Karasjok er det fortsatt et parti som ikke har svart, vi venter derfor litt til i håp om å få med dette.