Repparfjord gruver, Kvalsund, var i drift 1970-78

Repparfjord gruver, Kvalsund. Foto: Svein Lund

Åpent møte og årsmøte i Kvalsund 16. februar

Naturvernforbundet i Vest-Finnmark inviterer til åpent møte for alle interesserte og årsmøte for lokallaget i Vest-Finnmark. Biblioteket i Kvalsund 16.02.18 kl 18.00 Møtet åpner med åpen diskusjon om Gruveplanan i Repparfjorden, med bakgrunn i vår høringsuttalelse til Mineraldirektoratet. KL 18 -19.30 Årsmøtet for medlemmer: 19.30 -21

SAK 1    Valg av møteleder, referent og protokollunderskrivere

SAK  2   Godkjenning av innkalling, dagsorden og saker til eventuelt

SAK  3   Årsmelding

SAK  4   Forslag til aktivitetsplan

SAK  5   Regnskap og budsjett

SAK  6   Valg

SAK  7   Eventuelt og innmeldte saker

Årsmøtet for medlemmer: 19.30 -21

For styret, Hammerfest 9 jan 2018

Annie Henriksen

Artikkelen ble sist oppdatert: 29.01.2018

Hva mener partia i Karasjok om naturforvaltning?

Naturvernforbundet i Ávjovárri har stilt spørsmål til alle kommunelister i Guovdageaidnu og Kárášjohka om deres syn på naturforvaltningsspørsmål. I forrige uke publiserte vi svara fra Guovdageaidnu, der alle parti har svart. Vi har i det lengste venta for å få svar fra alle parti i Kárášjohka, men det siste partiet ønsker tydeligvis ikke å svare, så da legger vi ut de svara vi har fått. Vi vil seinere komme tilbake med kommentarer til svara.

Hva mener partia i Guovdageaidnu om naturforvaltning?

Naturvernforbundet i Ávjovárri har sendt brev til alle partia som stiller til valg i Guovdageaidnu og Kárášjohka og bedt dem å svare på 6 spørsmål om hvordan de stiller seg til naturvern, naturforvaltning og naturinngrep. Nå har vi fått svar fra alle partia i Guovdageaidnu og de kan du lese her. I Karasjok er det fortsatt et parti som ikke har svart, vi venter derfor litt til i håp om å få med dette.

Skolestreik for klima i Alta
Still krav om hvor store kutt i utslipp som må gjøres hvert eneste år.

Naturvernforbundet støtter skolestreik for klima

Tusen takk for at dere skolestreiker for klimaet. Dere har skjønt hvordan klimaendringene vil ødelegge deres framtid. Dere har skjønt at Norge er en tragisk klimasinke. Politikerne og foreldregenerasjonen styrer mot en klimakatastrofe for deg.