Repparfjord gruver, Kvalsund, var i drift 1970-78

Repparfjord gruver, Kvalsund. Foto: Svein Lund

Åpent møte og årsmøte i Kvalsund 16. februar

Naturvernforbundet i Vest-Finnmark inviterer til åpent møte for alle interesserte og årsmøte for lokallaget i Vest-Finnmark. Biblioteket i Kvalsund 16.02.18 kl 18.00 Møtet åpner med åpen diskusjon om Gruveplanan i Repparfjorden, med bakgrunn i vår høringsuttalelse til Mineraldirektoratet. KL 18 -19.30 Årsmøtet for medlemmer: 19.30 -21

SAK 1    Valg av møteleder, referent og protokollunderskrivere

SAK  2   Godkjenning av innkalling, dagsorden og saker til eventuelt

SAK  3   Årsmelding

SAK  4   Forslag til aktivitetsplan

SAK  5   Regnskap og budsjett

SAK  6   Valg

SAK  7   Eventuelt og innmeldte saker

Årsmøtet for medlemmer: 19.30 -21

For styret, Hammerfest 9 jan 2018

Annie Henriksen

Ravdojavri-02

Årsmøte - Naturvernforbundet i Ávjovárri 24. februar

Naturvernforbundet i Ávjovárri / Ávjovári luonddugáhttenlihttu inviterer nye og gamle medlemmer til årsmøte i Billefjord kl 12-17. Invitasjonen gjelder medlemmer av Naturvernforbundet i kommunene Guovdageaidnu, Kárášjohka, Porsanger, Lebesby, Gamvik, Nordkapp og Måsøy.

09-reppar4

Åpent møte og årsmøte i Kvalsund 16. februar

29.01.2018

Img_3018(1)

Enklere å misbruke norsk utmark

Kommunalministeren har nylig skrytt av at regjeringa har gjort det "lettere å bruke norsk utmark". Leder i Naturvernforbundet i Ávjovárri svarer at det er misbruk av utmarka som regjeringa har åpna for.

Boaro2

Kurstilbud i Guovdageaidnu – oppdatering

Forprosjektet for natursenter i Guovdageaidnu og Naturvernforbundet i Ávjovárri arrangerer ei rekke kurs i perioden mai-august 2017. Kursa er åpne for alle, men du må melde deg på på forhånd. Her er informasjon om gjenstående kurs. Merk at noen datoer er endra fra tidligere plan.