Diverse saker i Finnmark

Under denne overskrifta finner du oppslag om saker som Naturvernforbundet har jobba med, men som ikke hører til de store sakene som har egne kategorier.

Img_3018(1)

Enklere å misbruke norsk utmark

Kommunalministeren har nylig skrytt av at regjeringa har gjort det "lettere å bruke norsk utmark". Leder i Naturvernforbundet i Ávjovárri svarer at det er misbruk av utmarka som regjeringa har åpna for.

Boaro2

Kurstilbud i Guovdageaidnu – oppdatering

Forprosjektet for natursenter i Guovdageaidnu og Naturvernforbundet i Ávjovárri arrangerer ei rekke kurs i perioden mai-august 2017. Kursa er åpne for alle, men du må melde deg på på forhånd. Her er informasjon om gjenstående kurs. Merk at noen datoer er endra fra tidligere plan.

Leifwass1
Vel møtt til årmøte og gruveseminar!

Innkalling til årsmøte

Naturvernforbundet i Finnmark avholder årsmøte 26. mars kl 9.00 - 13.00 på Sjøsamisk kompetansesenter, Indre Billefjord. Dagen før er det gruveseminar på samme sted fra kl 11.00 - 19.00 der fokuset naturlig nok er satt på Nussir - men i tillegg vil vi også ta opp andre gruvesaker, bl.a. Sydvarangers påvirkning på Bøkfjorden og den planlagte utvidelsen av Elkem Tana og mudringen ved Tanamunningen naturreservat.

Dollabassin

Natursenterprosjektet i Guovdageaidnu går framover

Forprosjektet for Natursenter i Guovdageaidnu har nå innleda samarbeid med Artsdatabanken for å få inn samiske artsnavn og for å bedre artsregistreringa i Finnmark. Det er lagt mye ny info på nettsida meahcci.info og oppretta egen Facebook-gruppe.