Miljøkafe i Guovdageaidnu

Naturvernforbundet i Ávjovárri starta lørdag 23.03. 2019 med miljøkafe. Det vil bli en lørdag i måneden framover.

Miljøkafeen var på kafe Boddu i Guovdageaidnu
Vi planlegger nå nye miljøkafeer, normalt en gang i måneden, som regel på Boddu, Foreløpig plan er lørdagene 27.04., 25,05, og 22.06. kl. 11-15. Normalt vil det fra kl. 12 bli foredrag om et aktuelt miljøspørsmål. Det er også aktuelt å arrangere kafeen ute i naturen og/eller på kvelden på hverdager.
Følg med her for nærmere informasjon om tid, sted og tema.

Utfordring til partia i kommunevalget

Naturvernforbundet i Ávjovárri har sendt brev til alle partia som stiller til valg i Guovdageaidnu og Kárášjohka og bedt dem å svare på 6 spørsmål om hvordan de stiller seg til naturvern, naturforvaltning og naturinngrep. Vi oppfordrer andre lokallag til å gjøre noe lignende og også fylkeslag til å spørre ut listene ved fylkestingsvalget.

Skolestreik for klima i Alta
Still krav om hvor store kutt i utslipp som må gjøres hvert eneste år.

Naturvernforbundet støtter skolestreik for klima

Tusen takk for at dere skolestreiker for klimaet. Dere har skjønt hvordan klimaendringene vil ødelegge deres framtid. Dere har skjønt at Norge er en tragisk klimasinke. Politikerne og foreldregenerasjonen styrer mot en klimakatastrofe for deg.