Miljøkafe i Guovdageaidnu

Naturvernforbundet i Ávjovárri starta lørdag 23.03. 2019 med miljøkafe. Det vil bli en lørdag i måneden framover.

Miljøkafeen var på kafe Boddu i Guovdageaidnu
Vi planlegger nå nye miljøkafeer, normalt en gang i måneden, som regel på Boddu, Foreløpig plan er lørdagene 27.04., 25,05, og 22.06. kl. 11-15. Normalt vil det fra kl. 12 bli foredrag om et aktuelt miljøspørsmål. Det er også aktuelt å arrangere kafeen ute i naturen og/eller på kvelden på hverdager.
Følg med her for nærmere informasjon om tid, sted og tema.

Ávvir ja luonddugáhtten / Ávvir og naturvernet

24.04.2011

Den samiske avisa Ávvir hadde 13.04.2011 en lederartikkel med kritikk av Naturvernforbundet. Naturvernforbundet i Finnmark svarte i avisa 20.04. Her følger vårt svar på samisk og norsk, samt vår oversetting til norsk av lederartikkelen.

Mortensnes1

Arealplan for Nesseby

29.11.2010

Naturvernforbundet i Finnmark (NVF) har følgende kommentarer til kommuneplanens arealdel for Nesseby kommune:

Vold mot naturverner strengt straffet

13.02.2006:

Naturvernforbundets lokallagsleder i Kautokeino Heaika Skum ble i fjor angrepet og slått av en passasjer mens han var på jobb som drosjesjåfør i fjor høst. Saken vakte stor oppsikt.