Miljøkafe i Guovdageaidnu

Naturvernforbundet i Ávjovárri starta lørdag 23.03. 2019 med miljøkafe. Det vil bli en lørdag i måneden framover.

Miljøkafeen var på kafe Boddu i Guovdageaidnu
Vi planlegger nå nye miljøkafeer, normalt en gang i måneden, som regel på Boddu, Foreløpig plan er lørdagene 27.04., 25,05, og 22.06. kl. 11-15. Normalt vil det fra kl. 12 bli foredrag om et aktuelt miljøspørsmål. Det er også aktuelt å arrangere kafeen ute i naturen og/eller på kvelden på hverdager.
Følg med her for nærmere informasjon om tid, sted og tema.

Skolestreik for klima i Alta
Still krav om hvor store kutt i utslipp som må gjøres hvert eneste år.

Naturvernforbundet støtter skolestreik for klima

Tusen takk for at dere skolestreiker for klimaet. Dere har skjønt hvordan klimaendringene vil ødelegge deres framtid. Dere har skjønt at Norge er en tragisk klimasinke. Politikerne og foreldregenerasjonen styrer mot en klimakatastrofe for deg.

Integrer1

Naturvern, frivillighet og friluftsliv for alle

Hvordan kan frivilligheten i Norge få med seg flere folk med ulik bakgrunn, slik at organisasjonene kan oppnå større oppslutning, engasjement og gjennomslagskraft i samfunnet? I løpet av inkluderingsseminaret i regi av Natur & Ungdom og Naturvernforbundet ble dette spørsmålet ettertrykkelig besvart.

Ravdojavri-02

Årsmøte - Naturvernforbundet i Ávjovárri 24. februar

Naturvernforbundet i Ávjovárri / Ávjovári luonddugáhttenlihttu inviterer nye og gamle medlemmer til årsmøte i Billefjord kl 12-17. Invitasjonen gjelder medlemmer av Naturvernforbundet i kommunene Guovdageaidnu, Kárášjohka, Porsanger, Lebesby, Gamvik, Nordkapp og Måsøy.

09-reppar4

Åpent møte og årsmøte i Kvalsund 16. februar

29.01.2018

Naturvernforbundet i Vest-Finnmark inviterer til åpent møte for alle interesserte og årsmøte for lokallaget i Vest-Finnmark. Biblioteket i Kvalsund 16.02.18 kl 18.00 Møtet åpner med åpen diskusjon om Gruveplanan i Repparfjorden, med bakgrunn i vår høringsuttalelse til Mineraldirektoratet. KL 18 -19.30 Årsmøtet for medlemmer: 19.30 -21