Miljøkafe i Guovdageaidnu

Naturvernforbundet i Ávjovárri starta lørdag 23.03. 2019 med miljøkafe. Det vil bli en lørdag i måneden framover.

Miljøkafeen var på kafe Boddu i Guovdageaidnu
Vi planlegger nå nye miljøkafeer, normalt en gang i måneden, som regel på Boddu, Foreløpig plan er lørdagene 27.04., 25,05, og 22.06. kl. 11-15. Normalt vil det fra kl. 12 bli foredrag om et aktuelt miljøspørsmål. Det er også aktuelt å arrangere kafeen ute i naturen og/eller på kvelden på hverdager.
Følg med her for nærmere informasjon om tid, sted og tema.

Img_3018(1)

Enklere å misbruke norsk utmark

Kommunalministeren har nylig skrytt av at regjeringa har gjort det "lettere å bruke norsk utmark". Leder i Naturvernforbundet i Ávjovárri svarer at det er misbruk av utmarka som regjeringa har åpna for.

Boaro2

Kurstilbud i Guovdageaidnu – oppdatering

Forprosjektet for natursenter i Guovdageaidnu og Naturvernforbundet i Ávjovárri arrangerer ei rekke kurs i perioden mai-august 2017. Kursa er åpne for alle, men du må melde deg på på forhånd. Her er informasjon om gjenstående kurs. Merk at noen datoer er endra fra tidligere plan.

Leifwass1
Vel møtt til årmøte og gruveseminar!

Innkalling til årsmøte

Naturvernforbundet i Finnmark avholder årsmøte 26. mars kl 9.00 - 13.00 på Sjøsamisk kompetansesenter, Indre Billefjord. Dagen før er det gruveseminar på samme sted fra kl 11.00 - 19.00 der fokuset naturlig nok er satt på Nussir - men i tillegg vil vi også ta opp andre gruvesaker, bl.a. Sydvarangers påvirkning på Bøkfjorden og den planlagte utvidelsen av Elkem Tana og mudringen ved Tanamunningen naturreservat.

Dollabassin

Natursenterprosjektet i Guovdageaidnu går framover

Forprosjektet for Natursenter i Guovdageaidnu har nå innleda samarbeid med Artsdatabanken for å få inn samiske artsnavn og for å bedre artsregistreringa i Finnmark. Det er lagt mye ny info på nettsida meahcci.info og oppretta egen Facebook-gruppe.