Miljøkafe i Guovdageaidnu

Naturvernforbundet i Ávjovárri starta lørdag 23.03. 2019 med miljøkafe. Det vil bli en lørdag i måneden framover.

Miljøkafeen var på kafe Boddu i Guovdageaidnu
Vi planlegger nå nye miljøkafeer, normalt en gang i måneden, som regel på Boddu, Foreløpig plan er lørdagene 27.04., 25,05, og 22.06. kl. 11-15. Normalt vil det fra kl. 12 bli foredrag om et aktuelt miljøspørsmål. Det er også aktuelt å arrangere kafeen ute i naturen og/eller på kvelden på hverdager.
Følg med her for nærmere informasjon om tid, sted og tema.

Hva mener partia i Karasjok om naturforvaltning?

Naturvernforbundet i Ávjovárri har stilt spørsmål til alle kommunelister i Guovdageaidnu og Kárášjohka om deres syn på naturforvaltningsspørsmål. I forrige uke publiserte vi svara fra Guovdageaidnu, der alle parti har svart. Vi har i det lengste venta for å få svar fra alle parti i Kárášjohka, men det siste partiet ønsker tydeligvis ikke å svare, så da legger vi ut de svara vi har fått. Vi vil seinere komme tilbake med kommentarer til svara.

Hva mener partia i Guovdageaidnu om naturforvaltning?

Naturvernforbundet i Ávjovárri har sendt brev til alle partia som stiller til valg i Guovdageaidnu og Kárášjohka og bedt dem å svare på 6 spørsmål om hvordan de stiller seg til naturvern, naturforvaltning og naturinngrep. Nå har vi fått svar fra alle partia i Guovdageaidnu og de kan du lese her. I Karasjok er det fortsatt et parti som ikke har svart, vi venter derfor litt til i håp om å få med dette.