Det nye styret i Naturvernforbundet i Finnmark

Det nye styret fv. Elias Paul Danielsen, Lotte Ruge, Leif Wasskog, Annie Henriksen, Frode Kinserdal og Gunnar Reinholdtsen foto: Svein Lund.

Nytt styre er valgt

Nytt styre i Naturvernforbundet i Finnmark

Årsmøtet til Naturvernforbundet i Finnmark ble avholdt 2. og 3. april i Pasvik i Sør-Varanger. Leif Wasskog ble gjenvalgt som leder. Med seg i styret får han Annie Henriksen, Gunnar Reinholdtsen, Frode Kinserdal og Elias Paul Danielsen.

Årsmøtet ble holdt på Pasvik folkehøgskole på lørdag og søndag. Anledningen ble brukt til å en faglig oppdatering på luftforurensing, verneområder, forskning og jakt på truede og fredede arter. Det ble tatt utgangspunkt i lokale forhold som luftbåren forurensing av tungmetaller fra Nikelverket, verneområder og verneformål i Øvre Pasvik og forskning- og formidlingsaktiviteter på Svanhovd miljøsenter.

Leif Wasskog ble enstemming gjenvalgt til ny leder på årsmøtet til Naturvernforbundet i Finnmark i helga. Med seg i styret får han Annie Henriksen fra Hammerfest, Gunnar Reinholdtsen fra Sør-Varanger, Frode Kinserdal fra Alta og Elias Paul Danielsen fra Kautokeino.

"Jeg er veldig glad for fornyet tillit og gleder meg til å fortsette. Det er mange utfordringer i nærmeste fremtid. Jeg kan kort nevne fortsatt kamp mot sjødeponi i Repparfjord. Vi vil jobbe for å stoppe planene om mudring av masse i Tanamunningen naturreservat. Vi vil også intensivere vår satsing mot problemene i oppdrettsnæringen.

I tillegg er målet fremover er å styrke lokallagene, følge opp aktivitetene i og få på plass nye lokallag.

Den globale klimakrisen påvirker oss lokalt. Vi vil sette fokus på lokale tiltak for å begrense klimaforurensning og utslipp.

Naturvern avhenger av en fornuftig forvaltning og god naturpolitikk. Vi  kommer til å fortsette det langsiktige arbeidet med naturvern. Presset på sårbar og uerstattelig natur må ikke bli for stort" sier Leif Wasskog

Artikkelen ble sist oppdatert: 10.04.2016

Integrer1

Naturvern, frivillighet og friluftsliv for alle

Hvordan kan frivilligheten i Norge få med seg flere folk med ulik bakgrunn, slik at organisasjonene kan oppnå større oppslutning, engasjement og gjennomslagskraft i samfunnet? I løpet av inkluderingsseminaret i regi av Natur & Ungdom og Naturvernforbundet ble dette spørsmålet ettertrykkelig besvart.

Ravdojavri-02

Årsmøte - Naturvernforbundet i Ávjovárri 24. februar

Naturvernforbundet i Ávjovárri / Ávjovári luonddugáhttenlihttu inviterer nye og gamle medlemmer til årsmøte i Billefjord kl 12-17. Invitasjonen gjelder medlemmer av Naturvernforbundet i kommunene Guovdageaidnu, Kárášjohka, Porsanger, Lebesby, Gamvik, Nordkapp og Måsøy.

09-reppar4

Åpent møte og årsmøte i Kvalsund 16. februar

29.01.2018 | Sist oppdatert: 29.01.2018

Naturvernforbundet i Vest-Finnmark inviterer til åpent møte for alle interesserte og årsmøte for lokallaget i Vest-Finnmark. Biblioteket i Kvalsund 16.02.18 kl 18.00 Møtet åpner med åpen diskusjon om Gruveplanan i Repparfjorden, med bakgrunn i vår høringsuttalelse til Mineraldirektoratet. KL 18 -19.30 Årsmøtet for medlemmer: 19.30 -21

Img_3018(1)

Enklere å misbruke norsk utmark

Kommunalministeren har nylig skrytt av at regjeringa har gjort det "lettere å bruke norsk utmark". Leder i Naturvernforbundet i Ávjovárri svarer at det er misbruk av utmarka som regjeringa har åpna for.