Meridianstøtta

Verdens nordligste demonstrasjon i anledning klimamøtet i Paris blei holdt ved Meridianstøtta i Hammerfest. (Foto: Marion Palmer).

Vi vil ikke ha palmer i Finnmark!

Klimademonstrasjon i "verdens nordligste by".

32 personer deltok i markering ved Meridianstøtta i et snøbart Hammerfest, og ønska snøen tilbake. Annie Henriksen, leder i Naturvernforbundet i Vest-Finnmark holdt appell.

Se oppslag i Finnmark Dagblad

Hva mener partia i Karasjok om naturforvaltning?

Naturvernforbundet i Ávjovárri har stilt spørsmål til alle kommunelister i Guovdageaidnu og Kárášjohka om deres syn på naturforvaltningsspørsmål. I forrige uke publiserte vi svara fra Guovdageaidnu, der alle parti har svart. Vi har i det lengste venta for å få svar fra alle parti i Kárášjohka, men det siste partiet ønsker tydeligvis ikke å svare, så da legger vi ut de svara vi har fått. Vi vil seinere komme tilbake med kommentarer til svara.

Hva mener partia i Guovdageaidnu om naturforvaltning?

Naturvernforbundet i Ávjovárri har sendt brev til alle partia som stiller til valg i Guovdageaidnu og Kárášjohka og bedt dem å svare på 6 spørsmål om hvordan de stiller seg til naturvern, naturforvaltning og naturinngrep. Nå har vi fått svar fra alle partia i Guovdageaidnu og de kan du lese her. I Karasjok er det fortsatt et parti som ikke har svart, vi venter derfor litt til i håp om å få med dette.