Besøk hos fiskeriministeren

fv. Anne-Karin Daniloff, Herman Hansen, Rolf Sigurdsen, Per Sandberg, Maren Esmark, Arnodd Håpnes og Olav Aga.

Besøk hos fiskeriministeren

Fiske- og oppdrettsutvalget på besøk hos fiskeriministeren

På torsdag 7. april var Naturvernforbundets fiske- og oppdrettsutvalg på besøk hos fiskeriminister Per Sandberg. Anne-Karin Daniloff fra Alta er medlem i utvalget og deltok på møtet.

Naturvernforbundet var, som en av fire miljø- og naturverngrupper, invitert til departementet for å snakke om hva vi synes er viktig. Det ble en halv time til rådighet og mange viktige tema å ta opp. Det ble tid til å drøfte den ennå ikke oppklarte rømminga i Altafjorden i 2013, og som en fortsettelse av det, merking av o-laksen. Merking av o-fisk er nok det viktigste forebyggende tiltaket som kan gjøres raskt og enkelt, for å få litt kontroll på oppdrettet. Som sagt er det ikke mye tid til rådighet ved slike møter, men det er en viktig mulighet til å presentere viktige problemstillinger for den politiske ledelsen i departementet.

Artikkelen ble sist oppdatert: 10.04.2016

Brevet er også publisert på altaposten.no 07.07.20

Åpent brev til ordføreren i Alta

I forbindelse med nytt forslag til kommuneplanens arealdel har vi skrevet til Altas ordfører og svart på hennes begrunnelser for å trekke miljøbestemmelsen de hadde foreslått for akvakulturarealene.

DSC00731(1)
Innlegg:

Altas politikere må snu igjen!

27.06.2020

Altas planutvalgt hadde foreslått en arealplan som skulle stoppe veksten i lakseoppdrettet i kommunen, men fylket la ned innsigelse og politikerne ga seg uten kamp. Vi krever at Alta snur igjen!