Vedbotn

Grieg Seafoods oppdrettsanlegg i Vedbotn. (Foto: Heidi A. Persen).

Protester mot oppdrett i Vedbotn i Porsangerfjorden

Nordkapp kommune har gitt Grieg Seafood tillatelse til å starte oppdrett i Vedbotn ved Repvåg i Nordkapp kommune. Dette er det første oppdrettsanlegget i Porsangerfjorden og mange frykter for virkningene for fisken og fisket i området. Lørdag 04.11. vil det bli demonstrasjon i Vedbotn.

Se meldinger på denne Facebooksida:

Naturvernforbundet i Ávjovárri støtter aksjonen og oppfordrer alle medlemmer og andre naturvernere om å delta.

Gjesver0151

Naturvernforbundet i Finnmark støtter TROMSØ-ERKLÆRINGA - STOPP RANET AV KYSTEN VÅR!

14.02.2015

Fylkesstyret for Naturvernforbundet i Finnmark sendte 13.02.2015 støtte til erklæringa med dette vedtaket: "Vi støtter oppropet fordi miljøhensyn og økologisk bærekraft må være styrende for norsk fiskerpolitikk. Da må vi bevare en kortreist, energisparende og langsiktig ressurshøsting med balanserte uttak som ivaretar vår felles fiskeriressurs for framtida."

Oppdr-var

Stopp veksten i oppdrettsnæringa!

Naturvernforbundet i Vest-Finnmark har i januar 2015 sendt pressemelding og høringsuttalelse til Næringsdepartementets – melding til Stortinget om vekst i norsk lakse- og ørretoppdrett.