Gamle gruver.

Fra tur til de gamle gruvene i forbindelse med Folkefest for Repparfjorden i 2014. Nussir-direktør Øystein Rushfeldt har sneket seg med på bildet, men han er altså ikke med i Naturvernforbundet. Snarere tvert imot. (Foto: Svein Lund).

BLI MED Å REDDE REPPARFJORDEN!

Demonstrasjon ved Repparfjorden søndag 19.mars.

Vi, Naturvernforbundet Vest -Finnmark og Natur og Ungdom, sammen med flere organisasjoner, bl.a. VJFF, SV og MDG, arrangerer demonstrasjon mot dumping av giftig gruveavfall i Repparfjorden.

Demonstrasjonen finner sted: Ved oppsatt lavvo ved Arisberget (Mellom brua over Repparfjordelva og det gamle gruveanlegget).

Appeller og paroler.

Varm fiskesuppe

Det tennes bål for å advare mot faren for en ødelagt Repparfjord

MØT OPP! SØNDAG 19.mars kl. 17.00 til kl. 19.00.

Se nettsida: https://www.facebook.com/events/354458871620121/?ti=icl

Artikkelen ble sist oppdatert: 08.03.2017

Diehtosanner3

Nussir ASA har fått konsesjon – Kampen fortsetter!

14.02.2019 kom meldinga vi har frykta og venta: Næringsdepartementet har gitt driftskonsesjon til Nussir ASAs kobbergruve ved Repparfjorden. Naturvernforbundet har lenge gått mot denne planen og vil nå i samarbeid med mange andre arrangere protester rundt i landet.

BIDJOVAGGI11

Klage på utvinningstillatelse til Arctic Mining

I Guovdageaidnu har kommunestyret for lengst sagt nei til ny gruvedrift i Biedjovággi. Likevel gir Direktoratet for Mineralforvaltning det svenske selskapet Arctic Mining utvinningstillatelse til nye områder, uten å spørre hva vi mener lokalt. Naturvernforbundet i Ávjovárri har sendt klage 08.01.2019.