Gamle gruver.

Fra tur til de gamle gruvene i forbindelse med Folkefest for Repparfjorden i 2014. Nussir-direktør Øystein Rushfeldt har sneket seg med på bildet, men han er altså ikke med i Naturvernforbundet. Snarere tvert imot. (Foto: Svein Lund).

BLI MED Å REDDE REPPARFJORDEN!

Demonstrasjon ved Repparfjorden søndag 19.mars.

Vi, Naturvernforbundet Vest -Finnmark og Natur og Ungdom, sammen med flere organisasjoner, bl.a. VJFF, SV og MDG, arrangerer demonstrasjon mot dumping av giftig gruveavfall i Repparfjorden.

Demonstrasjonen finner sted: Ved oppsatt lavvo ved Arisberget (Mellom brua over Repparfjordelva og det gamle gruveanlegget).

Appeller og paroler.

Varm fiskesuppe

Det tennes bål for å advare mot faren for en ødelagt Repparfjord

MØT OPP! SØNDAG 19.mars kl. 17.00 til kl. 19.00.

Se nettsida: https://www.facebook.com/events/354458871620121/?ti=icl

Artikkelen ble sist oppdatert: 08.03.2017

Nusamisk0667

Naturvernforbundet: Nei til driftskonsesjon for Nussir

Naturvernforbundet på landsplan har sammen med fylkeslaget i Finnmark, lokallaga i Vest-Finnmark og Ávjovárri, og med støtte av Natur og Ungdom og Vest-Finnmark Jeger og Fiskerforening gitt en grundig høringsuttalelse om hvorfor ikke Nussir ASA bør få drifftskonsesjon til kobbergruve i Kvalsund.

Elkemtana1

Seminar om gruvedrift – innlegg og filmopptak

I samband med vårt fylkesårsmøtet arrangerte Naturvernforbundet i Finnmark åpent seminar om gruvedrift lørdag 25.03.2017 i Billefjord i Porsanger. Nå kan vi endelig presentere opptak av de fleste innlegga og en del av debatt på seminaret. Sjøl om det har gått litt tid, er dette høyst aktuelt stoff, ikke minst i forbindelse med konsesjonssøknaden fra Nussir ASA:

Sg30

Urfolk og miljøkamp: Fra Repparfjorden til Standing Rock

Naturvernforbundet deltar på ALTA 2017 Utveksling / Exchange 11-14 juni Utveksling av erfaringer innenfor sosialfaglige område. Temaene er urfolksorienterte, lokale og internasjonale. Hvordan endringer i klima, samfunn, økonomi etc. påvirker vårt levesett lokalt og ellers i verden.