Gamle gruver.

Fra tur til de gamle gruvene i forbindelse med Folkefest for Repparfjorden i 2014. Nussir-direktør Øystein Rushfeldt har sneket seg med på bildet, men han er altså ikke med i Naturvernforbundet. Snarere tvert imot. (Foto: Svein Lund).

BLI MED Å REDDE REPPARFJORDEN!

Demonstrasjon ved Repparfjorden søndag 19.mars.

Vi, Naturvernforbundet Vest -Finnmark og Natur og Ungdom, sammen med flere organisasjoner, bl.a. VJFF, SV og MDG, arrangerer demonstrasjon mot dumping av giftig gruveavfall i Repparfjorden.

Demonstrasjonen finner sted: Ved oppsatt lavvo ved Arisberget (Mellom brua over Repparfjordelva og det gamle gruveanlegget).

Appeller og paroler.

Varm fiskesuppe

Det tennes bål for å advare mot faren for en ødelagt Repparfjord

MØT OPP! SØNDAG 19.mars kl. 17.00 til kl. 19.00.

Se nettsida: https://www.facebook.com/events/354458871620121/?ti=icl

Artikkelen ble sist oppdatert: 08.03.2017

Tanamunn

Nei til mudring i Tanamunningen!

Om mudring i Tanamunningen naturreservat. Eller: Det største naturinngrepet i Norge som er basert på et rykte. Innlegg av Øystein Hauge, vara til fylkesstyret i Naturvernforbundet i Finnmark

Demo28a

Klage sendt til ESA på ulovlige sjødeponi

Naturvernforbundet har lenge snakka om å klage til EØS-overvåkingsorganet ESA dersom Norge gir tillatelse til flere sjødeponi. Nå har 12 organisasjoner gått sammen om en klage over brudd på EU's vanndirektiv. Dette gjelder i første rekke Førdefjorden, men får også stor betydning for Finnmark med utslipp fra Sydvaranger og planer om utslipp i Repparfjorden.