Rein ved Nussir

Rein ved Nussir (Foto: Marion Palmer).

Forsvar Nussir mot Nussir!

Naturvernforbundet i Finnmark har laga en mangespråklig orientering om planen om kobbergruve med sjødeponi i Kvalsund, og hvorfor vi går mot denne.

I Finnmark er det planlagt ei gruve som vil bli Norges største planlagte forurensing. Tross stor motstand har myndighetene gitt ei rekke tillatelser og det endelige klarsignal kan komme i løpet av våren 2018. Vi ønsker nå å gjøre resten av verden oppmerksom på denne planlagte katastrofen og legger derfor ut denne orienteringa på 10 språk. Vi håper de som leser dette vil bidra til å spre de forskjellige språkversjonene ut i verden.

Forsvar Nussir mot Nussir! (norsk)

Suodjal Nussira Nussira vuostá! (Davvisámegillii – nordsamisk)

Protect Nussir from Nussir! (English – engelsk)

Schützt Nussir vor Nussir! (Deutsch – tysk)

Protejamos la montaña de Nussir contra Nussir Ltd.! (Español – spansk)

Obroń Nussir przed Nussir! (Po polsku - polsk)

Suojele Nussir Nussirilta! (Suomeksi – finsk)

Stop Nussir bij Nussir! (In het Nederlands – nederlandsk)

Protégez Nussir de Nussir! (Français – fransk)

Защитим Нуссир от Nussir ASA! (По русски - russisk)

Artikkelen ble sist oppdatert: 22.01.2018

Bidjoreveg

Naturvernforbundet vil revegetere gruvene i Biedjovággi

Naturvernforbundet i Ávjovárri tok høsten 2013 opp et forslag om opprydding og revegetering av de nedlagte gruvene i Biedjovággi. Etter at planene om ny drift blei avvist av kommunen, har lokallaget nå skrevet til kommunen. Her kan du lese alle breva fra Naturvernforbundet om saka.

05-langfjord

Norge på verdenstoppen!

Norge er som kjent verdens beste land. I alle fall er det mange politikere som tror det. Vi har verdens høyeste levestandard og verdens vakreste natur. Og verdens beste miljøpolitikk. Eller har vi?