Repparfjorden

Demonstrasjon ved Repparfjorden i anledning møte med innsigelsespartene i Kvalsund, mars 2013. (Foto: Basia Głowacka).

Stopp Nussir. Fakkelmarkering for Repparfjorden

Alta sentrum - torget, Fredag 11. desember kl 1700

Finnmarksfjordene er ingen avfallsplass for gruveindustrien!
Naturvernforbundet og Natur og Ungdom arrangerer fakkelmarkering for å stoppe Nussir ASA. Vi vil ha et levende Barentshav uten miljøgifter og Repparfjorden uten gruveslam.

Appeller :
Ella M. Hætta Isaksen, NU
Geir Jørgensen, Naturvernforbundet
Tore Bongo, aktiv i Alta-saken
Beaska Niillas, NSR

Les mer på Facebook

Artikkelen ble sist oppdatert: 10.12.2015

Nusamisk0667

Naturvernforbundet: Nei til driftskonsesjon for Nussir

Naturvernforbundet på landsplan har sammen med fylkeslaget i Finnmark, lokallaga i Vest-Finnmark og Ávjovárri, og med støtte av Natur og Ungdom og Vest-Finnmark Jeger og Fiskerforening gitt en grundig høringsuttalelse om hvorfor ikke Nussir ASA bør få drifftskonsesjon til kobbergruve i Kvalsund.

Elkemtana1

Seminar om gruvedrift – innlegg og filmopptak

I samband med vårt fylkesårsmøtet arrangerte Naturvernforbundet i Finnmark åpent seminar om gruvedrift lørdag 25.03.2017 i Billefjord i Porsanger. Nå kan vi endelig presentere opptak av de fleste innlegga og en del av debatt på seminaret. Sjøl om det har gått litt tid, er dette høyst aktuelt stoff, ikke minst i forbindelse med konsesjonssøknaden fra Nussir ASA:

Sg30

Urfolk og miljøkamp: Fra Repparfjorden til Standing Rock

Naturvernforbundet deltar på ALTA 2017 Utveksling / Exchange 11-14 juni Utveksling av erfaringer innenfor sosialfaglige område. Temaene er urfolksorienterte, lokale og internasjonale. Hvordan endringer i klima, samfunn, økonomi etc. påvirker vårt levesett lokalt og ellers i verden.