Støtt oss med din Grasrotandel

Hvis du spiller hos Norsk Tipping kan du velge en frivillig organisasjon som skal få en andel av det du spiller for. I 2010 mottok NOA ca 35.000 kr gjennom denne ordningen. Dette er penger som kommer svært godt med til NOAs arbeid for å ta vare på naturen. Støtt oss gjerne du også!

Ved spørsmål ring NOA: 22 38 35 20

Artikkelen ble sist oppdatert: 10.12.2020

ÅpenStall

Sommerfest på Frønsvollen

Grunnet høy skogbrannfare blir det ikke grilling på Frønsvollen i år. Alle oppfordres til å ta med en rett til et koldtbord. Dørene på stallen er åpne fra kl. 18.00. Gjør deg klar for en vakker sommernatt i skogen. Det finnes ca. 15 sengeplasser, men vollen er det rikelig med gode plasser for den som vil ligge ute. Utpå kvelden blir det også Frønsvollsmesterskap i hesteskokasting. Ellers er det kort vei tilbake til Frognerseteren eller ned til Sognsvann.

kl. 19.00-21.00 på Miljøhuset

Naturnært skogbruk med Mats Hagner

Unik anledning: den kjente professoren Mats Hagner fra Sverige på besøk i Norge, og torsdag 31.05 holder NOA åpent møte om skogbruk på naturens premisser.

Copy 1 red-1046

Fullsatt storsal på Litteraturhuset - insekter engasjerer

Anne Sverdrup-Thygeson holdt spenningen oppe i over en time. Foredraget som tok for seg biologisk mangfold og planetens fremtid interesserte et stort publikum. NOA fulgte opp med introduksjon av artsjakten og vårt arbeid for å bevare biologisk mangfold i Oslo regionen.

Hogst i Maridalen landskapsvernområde stoppet

NOA er glade for Miljødirektoratets støtte i saken vedrørende hogst i landskapsvernområde Maridalen. Vi håper Fylkesmannen ser nøye på saken og tar sitt eget mål om fleraldrede, varierte skoger på alvor.

13.03 kl. 18.00 i Mariboesgate 8, 5. etg.

Velkommen til Årsmøte i NOA

Alle medlemmer er velkommen. Her finner du saksliste og alle årsmøtepapirerer. Det er enkel servering. Etter årsmøtet innleder Naturvernforbundets leder, Silje Ask Lundberg, om aktuelle utfordringer for Naturvernforbundet.

Hogst i landskapsvernområdet Maridalen

Hogst av 23 flater på til sammen ½ kvadratkilometer innenfor Maridalen landskapsvernområde er blitt en viktig prinsippsak, der NOA har klaget både på FMOAs dispensasjon etter verneforskriften og på kommunens vedtak etter skogbruksforskriften for Marka.