• Er vipa i ferd med å forsvinne fra Hordaland?

Helt siden 1990-tallet har vipebestanden i Hordaland hatt en negativ utvikling. Denne trenden motvirkes ikke av et lite oppsving i 2017.

• Plastjakten har begynt!

1 øy. 2 dager. 30 frivillige. 700 kg plast.

• Regjeringen bevarer Øystesevassdraget

Regjeringen gikk i dag inn for å bevare det unike Øystesevassdraget i Hordaland. Enestående elvenatur er nå reddet. – Dette er en stor seier! Øystesevassdraget er en nasjonal perle, sier Silje Ask Lundberg, leder i Naturvernforbundet.

• Bli frivillig

Våre frivillige er hjertet i organisasjonen vår. De har engasjert seg i saker som E39, bybane, vannkraftutbygging og energismarte bygg.

• Hordaland

CC0 Public Domain , pixabay
Vi skal ikke ha uendelig vekst i varetransport

Godsterminalen bør bli der den er!

13.05.2016

Hvor mye gods skal hver enkelt av oss forbruke? Må virkelig godsterminalen flyttes ut av sentrum til stor skade for dem som rammes, for å gi plass til økende godstransport?

(F.v.) Øystein, Gabriel, Hannah og Linn - aktive i Naturvernforbundet Hordaland. Lygra april 2015.

Bli kjent med Naturvernforbundet Hordaland!

29.03.2016

Er du på jakt etter en organisasjon der det finnes spennende og varierte muligheter for å engasjere seg for et mer bærekraftig samfunn? Vi har et (stadig større) sosialt og faglig miljø av omlag 60 frivillige. Bli kjent med oss på dette introduksjonsmøtet med enkel servering. Møtet er for aktive medlemmer som ikke har vært på et slikt møte allerede, og for deg aldri har vært med før, men lurer på hvordan du kan engasjere deg.