• Bli frivillig

Våre frivillige er hjertet i organisasjonen vår. De har engasjert seg i saker som E39, bybane, vannkraftutbygging og energismarte bygg.

• Hordaland

100_aar_bergen-3

Storstilt feiring av Naturvernforbundet sin 100-års dag i Bergen!

10.11.2014

Med besøk av H.M. Kong Harald, klima- og miljøminister Tine Sundtoft, ordførere og naturvernere i alle aldre ble Naturvernforbundet sin 100-års dag behørig feiret i Bergen lørdag 18. oktober. Dagen ble en uforglemmelig opplevelse som inspirerte til økt innsats for bevaring av norsk natur.

DSC_0612NOatomkraft

Er atomkraft fortidens eller fremtidens energikilde?

07.11.2014

Thorium holdes ofte frem som en potensiell ny kraftkilde for både eksisterende og nye atomkraftverk, men mange er skeptiske. Naturlig onsdag 3. september inviterte Bygg- og energigruppen til diskusjon mellom både tilhengere, motstandere og nysgjerrige om atomkraft bør være fortidens eller framtidens energikilde? Mange oppmøtte med omtrent like mange spørsmål, viste at det var et tema som engasjerer.

100_aar_bergen-6

100 årsjubileum i bilder

28.10.2014

Vi er strålende fornøyd med å ha feiret 100 år med godt miljøarbeid med flotte naturvernere og flotte representanter for organisasjoner som jobber for samme sak, politikere og for forvaltning. Ikke minst var det en ære å få besøk av Naturvernforbundets høyeste beskytter H .M. Kong Harald. Nå har vi lagt ut noen bilder fra feiringen på våre nettsider og enda flere finner du på Facebook.