• Hordaland

Åpen barneforestilling: Fisken og plasten

Tid: 26.11.2019 kl. 17:30-18:30

Sted: Fysak Melkeplassen, Øvre Fyllingsveien 35, 5161 Laksevåg

Fisken og plasten er en fasinerende og inspirerende teater- og sirkusforestilling om hva som skjer med dyrelivet når havene forsøples av plast, og hvordan vi som enkeltmennesker kan bidra for å hjelpe. Forestillingen er utviklet og fremføres av Eskil & Intermotional. Gratis inngang!

Forestillingen vises også på Bergen offentlige bibliotek, Oasen Filial for barnehager og skoleklasser klokken 11:00 og 12:30.

_______________________________________

Dette arrangementet er en del av Gjenbruksuken 2019. Et samarbeid mellom Bergen kommune, Bir, Naturvernforbundet Hordaland og mange andre flotte aktører.

Få mer informasjon om Gjenbruksuken 2019 her!

Generell plakat krabbe
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019 | Sist oppdatert: 28.05.2019

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling.

Honey bee(1)
Velkommen til Naturlig onsdag på Verdas Miljødag 5. juni kl. 19-21:

Kva betyr FNs naturpanel sin rapport for Noreg og Bergen?

10.05.2019 | Sist oppdatert: 31.05.2019

Naturen er i krise: 1 million artar står i fare for å døy ut på grunn av menneskeleg aktivitet. Aldri før har me øydelagt naturen i eit høgare tempo, og arealbruken vår er den klart viktigaste årsaka.