• Hordaland

Åpen barneforestilling: Fisken og plasten

Tid: 26.11.2019 kl. 17:30-18:30

Sted: Fysak Melkeplassen, Øvre Fyllingsveien 35, 5161 Laksevåg

Fisken og plasten er en fasinerende og inspirerende teater- og sirkusforestilling om hva som skjer med dyrelivet når havene forsøples av plast, og hvordan vi som enkeltmennesker kan bidra for å hjelpe. Forestillingen er utviklet og fremføres av Eskil & Intermotional. Gratis inngang!

Forestillingen vises også på Bergen offentlige bibliotek, Oasen Filial for barnehager og skoleklasser klokken 11:00 og 12:30.

_______________________________________

Dette arrangementet er en del av Gjenbruksuken 2019. Et samarbeid mellom Bergen kommune, Bir, Naturvernforbundet Hordaland og mange andre flotte aktører.

Få mer informasjon om Gjenbruksuken 2019 her!

Endelausmarka, ny motorvei på E39 Rådal Foto Statens vegvesen Hawkeye
LANSERER VISJON FOR BERGEN 2030

Nok er nok av bit for bit!

11.06.2019

Bit for bit bygges naturen vår ned - også i Bergen. Siden 2010 har areal tilsvarende hele Bergen sentrum gått fra grønt til grått. "Gode, Grønne Bergen - en by for bier og bergensere" er Naturvernforbundet Hordalands visjon for et Bergen som i 2030 er Norges grønneste storby, en by der natur ikke lenger ødelegges bit for bit.

Generell plakat krabbe
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling.