Avduking av Plasthval-statuen

Tid: 28.01.2020 kl. 14:00-15:00

Sted: Heimavågen ved Vindenes, Øygarden kommune

Det er tre år siden gåsenebbhvalen måtte avlives på Sotra på grunn av de 30 plastposene den hadde i magesekken. For å hedre hvalen, budskapet den kom med og det enorme engasjementet den skapte, har Arven etter Plasthvalen-alliansen tatt initiativ til å få reist en statue som et monument etter hvalen på Vindenes, der den ble funnet.

Monumentet skal minne oss om at vi ikke må glemme budskapet gåsenebbhvalen kom med, og at vi aldri må gi oss før plastproblemet er løst.

Bli på den historiske avdukingsseremonien! Arrangementet vil foregå i Sotra Gruppen sitt lokale «Notloftet» med adresse Gamle Vindenesvegen 11, 5363 Ågotnes. På Notloftet blir det kulturelle innslag og enkel bevertning. Lokalet er rett ved statuen «Jarle Kval». Avdukingen vil foregå utendørs.

Vi er takknemlige overfor alle privatpersoner, organisasjoner, offentlige instanser og bedrifter som har bidratt til å realisere prosjektet gjennom arbeidsinnsats, midler, oppmuntring og råd. Innsatsen må fortsette når vi sammen skal redde havet.

PARKERING finner sted ved Bleivassvegen 109, 5363 Ågotnes. Det blir en kort (1 km) fellestransport i busser til Vindenes med første avgang ca. kl. 13.30.

Finn arrangementet på Facebook.

Hordfast

Stans Hordfast!

Der Hordfast er enkelte partiers våte drøm, er monsterveiprosjektet også svært dårlig nytt for både klimaet og for den verdifulle myren, regnskogen og kystlandskapet som blir ødelagt. Derfor foreslår vi at vi lager nasjonalpark - ikke motorvei!

39077813_2305412002807400_553430197064433664_o
BLI MED PÅ PLASTJAKT

Strandryddedag på "Passion for Ocean"-festivalen

22.08.2019 | Sist oppdatert: 22.08.2019

I forbindelse med Passion for Ocean Festivalen i Bergen blir det strandrydding fredag 30. august. Vi drar ut med båt, rydder den vakre norske strandlinjen og har det hyggelig sammen. Det blir også noen fine overraskelser underveis, så sett av dagen!