• Hordaland

Bli med på flerkulturell aktivitetsdag på Langegården

Tid: 28.04.2019

Sted: Langegården

Naturvernforbundet Hordaland, Det felles innvandrerråd i Hordaland og Bergen og Hordaland Turlag inviterer til en aktivitetsfull dag for både store og små og for både én og flerkulturelle på Langegården.

Påmeldingen er nå fulltegnet, men du kan fremdeles skrive deg opp på venteliste:

Naturvernforbundet Hordaland, Det felles innvandrerråd i Hordaland og Bergen og Hordaland Turlag inviterer på en aktivitetsfull dag for store og små på Langegården.

Vi får hilse på gårdsdyrene, gå på tur i skogen, og plukke egg. Vi samler urter i nærområdet og lager noe godt av det vi finner.

Langegården serverer vegetarsuppe og det blir salg av kaffe og lapper i kaféen. Ta gjerne med mat fra din kultur, så deler vi på alt og har det hyggelig sammen.

Aktivitetsdagen arrangeres med mål om at personer med minoritetsbakgrunn skal få bli kjent med norske dyr, norsk gårdskultur og friluftsliv, men alle som har lyst til å være mer er velkommen!

Vi tar felles buss fra bystasjonen perrong L kl. 10:30 til gården.

Vi reiser tilbake med buss kl. 14:22.

Gratis å være med!

Endelausmarka, ny motorvei på E39 Rådal Foto Statens vegvesen Hawkeye
LANSERER VISJON FOR BERGEN 2030

Nok er nok av bit for bit!

11.06.2019

Bit for bit bygges naturen vår ned - også i Bergen. Siden 2010 har areal tilsvarende hele Bergen sentrum gått fra grønt til grått. "Gode, Grønne Bergen - en by for bier og bergensere" er Naturvernforbundet Hordalands visjon for et Bergen som i 2030 er Norges grønneste storby, en by der natur ikke lenger ødelegges bit for bit.

Generell plakat krabbe
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling.

Honey bee(1)
Velkommen til Naturlig onsdag på Verdas Miljødag 5. juni kl. 19-21:

Kva betyr FNs naturpanel sin rapport for Noreg og Bergen?

10.05.2019

Naturen er i krise: 1 million artar står i fare for å døy ut på grunn av menneskeleg aktivitet. Aldri før har me øydelagt naturen i eit høgare tempo, og arealbruken vår er den klart viktigaste årsaka.