Dugnad: Fuglekassemaling

Tid: 21.02.2020 kl. 16:30-19:30

Sted: Det Grønne Loft

Liker du å male??

I forbindelse med Oppdrag Fuglekasse skal vi henge opp 11 fuglekasser, men først må de behandles. Hvis du syns det er gøy å male, blir vi veldig glade om du vil hjelpe oss denne fredagsettermiddagen.

Det blir også fredagspizza!

Slik finner du fram til Det Grønne Loft: https://naturvernforbundet.no/hordaland/ekstra/finn-fram-til-naturvernforbundet-pa-det-gronne-loft-article37269-3989.html?offset5176=32

Endelausmarka, ny motorvei på E39 Rådal Foto Statens vegvesen Hawkeye
LANSERER VISJON FOR BERGEN 2030

Nok er nok av bit for bit!

11.06.2019

Bit for bit bygges naturen vår ned - også i Bergen. Siden 2010 har areal tilsvarende hele Bergen sentrum gått fra grønt til grått. "Gode, Grønne Bergen - en by for bier og bergensere" er Naturvernforbundet Hordalands visjon for et Bergen som i 2030 er Norges grønneste storby, en by der natur ikke lenger ødelegges bit for bit.

Generell plakat krabbe
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling.

Honey bee(1)
Velkommen til Naturlig onsdag på Verdas Miljødag 5. juni kl. 19-21:

Kva betyr FNs naturpanel sin rapport for Noreg og Bergen?

10.05.2019

Naturen er i krise: 1 million artar står i fare for å døy ut på grunn av menneskeleg aktivitet. Aldri før har me øydelagt naturen i eit høgare tempo, og arealbruken vår er den klart viktigaste årsaka.