• Hordaland

Tid: 26.02.2019 kl. 17:00-20:00

Sted: Høgskulen på Vestlandet

Finn arrangementet på Facebook

Har du lyst på mer praktisk erfaring, relevant kompetanse og en unik mulighet til skille deg ut overfor fremtidige arbeidsgivere?
Bli med på energirådgiverkurs for ingeniørstudenter!

For andre gang i historien arrangeres det energirådgiverkurs i samarbeid mellom Energistudentenes Linjeforening ved HVL, Linjeforeningen for Bygg og Landmåling, Klimaseksjonen i Bergen kommune og Naturvernforbundet Hordaland. Og med Entro, NELFO og HVL som viktige støttespillere.

Dette får du som kursdeltaker:
- Faglig innføring i temaet energirådgivning - typiske bygningstrekk for boliger, ulike energitiltak og praktiske tips og råd til energirådgiverrollen gjennom 3 kurskvelder. Alle kurskvelder inkluderer matservering.
- Tilgang på nyttig kursmateriell, maler og ressurser.
- Praktisk erfaring med energirådgivning.
- Attest for gjennomført kurs signert av kursansvarlige.

Kurset er åpent for studenter ved både energiteknologi og bygglinjen, men har begrenset med plasser, så vær rask med å melde deg på.

Meld deg på her: https://goo.gl/forms/0XFqbPqlOVcW3NeJ3

Fagprogram:
26. februar 17:00 - 20:00: Smarte hus - styring, belysning og andre smarte løsninger - ved Vidar Luth-Hanssen, universitetslektor OsloMet og fagansvarlig for kurs i energirådgivning ved Fagskolen Telemark

5. mars 17:00 - 20:00: Energitiltak i boliger - bygningsfysikk, energitiltak og effekt - ved Sofie Osbeck, avdelingsleder Bergen, Entro AS

6. mars 17:00 - 21:00: Energirådgivning i praksis - oppsummering, know how og øvelsesbefaring - ved Dag Arne Høystad, Energirådgiver i Asker kommune

Det blir matservering i kantina i forkant av hver kurskveld.

Etter gjennomført kurs får kursdeltakerne prøve seg som energirådgivere i grupper og får deretter attest for innsatsen.

Naturlig onsdag november 2016

Har vi glemt biologien i all teknologien?

15.03.2017

Visste du at vår egen skog lagrer mer karbon per kvadratmeter enn tropisk regnskog? Hvorfor er vi da så opptatt av å verne skog i andre land, men ikke hjemme? Dette var noen av spørsmålene som samlet 60 personer i Boksalongen 2. november 2016 for å få med seg dette møtet, arrangert av Naturvernforbundets ressursgruppe for klima og transport i Hordaland.

DNS 2016_powerpoint (27 of 29)

Nå kan du melde deg på!

01.02.2017

Verdier i vann og på land er et undervisningsopplegg for 4.-7. trinn utarbeidet av Naturvernforbundet Hordaland med støtte fra Den naturlige skolesekken. Her finner du informasjon og påmelding for skoler som vil bruke nærnaturen som klasserom, og frivillige som vil spre kunnskap og engasjement om naturen til skoleelever som naturguide i Naturvernforbundet Hordaland.