• Hordaland

Tid: 26.02.2019 kl. 17:00-20:00

Sted: Høgskulen på Vestlandet

Finn arrangementet på Facebook

Har du lyst på mer praktisk erfaring, relevant kompetanse og en unik mulighet til skille deg ut overfor fremtidige arbeidsgivere?
Bli med på energirådgiverkurs for ingeniørstudenter!

For andre gang i historien arrangeres det energirådgiverkurs i samarbeid mellom Energistudentenes Linjeforening ved HVL, Linjeforeningen for Bygg og Landmåling, Klimaseksjonen i Bergen kommune og Naturvernforbundet Hordaland. Og med Entro, NELFO og HVL som viktige støttespillere.

Dette får du som kursdeltaker:
- Faglig innføring i temaet energirådgivning - typiske bygningstrekk for boliger, ulike energitiltak og praktiske tips og råd til energirådgiverrollen gjennom 3 kurskvelder. Alle kurskvelder inkluderer matservering.
- Tilgang på nyttig kursmateriell, maler og ressurser.
- Praktisk erfaring med energirådgivning.
- Attest for gjennomført kurs signert av kursansvarlige.

Kurset er åpent for studenter ved både energiteknologi og bygglinjen, men har begrenset med plasser, så vær rask med å melde deg på.

Meld deg på her: https://goo.gl/forms/0XFqbPqlOVcW3NeJ3

Fagprogram:
26. februar 17:00 - 20:00: Smarte hus - styring, belysning og andre smarte løsninger - ved Vidar Luth-Hanssen, universitetslektor OsloMet og fagansvarlig for kurs i energirådgivning ved Fagskolen Telemark

5. mars 17:00 - 20:00: Energitiltak i boliger - bygningsfysikk, energitiltak og effekt - ved Sofie Osbeck, avdelingsleder Bergen, Entro AS

6. mars 17:00 - 21:00: Energirådgivning i praksis - oppsummering, know how og øvelsesbefaring - ved Dag Arne Høystad, Energirådgiver i Asker kommune

Det blir matservering i kantina i forkant av hver kurskveld.

Etter gjennomført kurs får kursdeltakerne prøve seg som energirådgivere i grupper og får deretter attest for innsatsen.

29649683123_ec8a234193_o

Les om Naturskattejakt i Hordnesskogen!

Søndag 2. oktober 2016 inviterte Hordnesskogens venner og Naturvernforbundet Hordaland til en aktivitetsdag for barnefamilier og andre, i det fantastiske natur- og friluftsområdet Hordnesskogen, som definitivt er verdt å ta vare på!

Hans Kleivdal innleder på Naturlig onsdag 5.10.2016.

Kva er eigentleg grøn industri?

09.01.2017

Onsdag 5. oktober hadde Naturvernforbundets faggruppe for bygg og energi invitert til Naturleg onsdag på Litteraturhuset i Bergen. Temaet for kvelden var grøn industri. Korleis kan ein drive industri som støttar opp under det moderne samfunnet utan å gå på bekostning av naturen? Kva skal til for å oppnå ein reelt bærekraftig industri?

Synnøve sykler (1 of 1)

Vil hjelpe ungdom å ta gode reisevalg

19.08.2016

Nesten en tredjedel av de som låner elsykkel i en uke gjennom provekjore.no endrer reisevaner. Nå vil Naturvernforbundet Hordaland satse på ungdom. Les omtalen av prosjektet i Bergens Tidende 11. august 2016.