Fiks og triks med klær

Tid: 29.11.2019 kl. 15:00-18:00

Sted: Fretex, Lars Hilles gate 14, 5008 Bergen

Få inspirasjon og kunnskap til å gå i gang med dine egne reparasjons og gjenbruksprosjekter, og få hjelp til enkle reparasjoner og tilpasninger når vi inviterer til reparasjon og gjenbrukskveld på Fretex.

Isabell Klementsen er utdannet designer og skredder, og driver Belle skredderi.

Denne fredagen flytter hun sammen med lærlingen sin hele systuen inn på Fretex, og hjelper deg med enkle reparasjoner og tilpasninger helt gratis. Hun kan også ta på seg større oppdrag, men dette må du dekke selv.

I tillegg kommer Morten Wanvik, deltaker på symesterkapet.

Fra 17:00 – 18:00 forteller han om sin vei til søm og symesterskap – og gir gode tips til enkle former for gjenbruk og råd om hvordan du kan tenke for å utnytte gamle plagg.

____________________________________________________

Dette arrangementet er en del av Gjenbruksuken 2019. Et samarbeid mellom Bergen kommune, Bir, Naturvernforbundet Hordaland og mange andre flotte aktører.

Få mer informasjon om Gjenbruksuken 2019 her!

Fjordkryssing bjørnafjorden Foto Statens vegvesen
Debatt om den største saken i nye Vestland dette valget:

Veien mot Hordfast – et miljø- og bompengemareritt

Torsdag 29. august fra 19:00 - 21:30 inviterer vi til valgdebatt på litteraturhuset om Hordfast, monsterveiprosjektet som er dårlig nytt for både klima og naturmangfold. Dette ligger an til å bli den største og kanskje viktigste saken for vår region dette valget.

Inviterer til kommunevalgets viktigste miljødebatt:

Det store naturtapet - Nok er nok av bit for bit!

Tirsdag 20. august fra 19:00 - 21:30 inviterer vi til politisk debatt på Litteraturhuset. Her utfordrer vi alle partienes toppkandidater i Bergen til å vise om, og hvordan de vi stanse naturtapet og ta byen vår i en retning fra grått til grønt.

Endelausmarka, ny motorvei på E39 Rådal Foto Statens vegvesen Hawkeye
LANSERER VISJON FOR BERGEN 2030

Nok er nok av bit for bit!

11.06.2019

Bit for bit bygges naturen vår ned - også i Bergen. Siden 2010 har areal tilsvarende hele Bergen sentrum gått fra grønt til grått. "Gode, Grønne Bergen - en by for bier og bergensere" er Naturvernforbundet Hordalands visjon for et Bergen som i 2030 er Norges grønneste storby, en by der natur ikke lenger ødelegges bit for bit.