Fiks og triks med klær

Tid: 29.11.2019 kl. 15:00-18:00

Sted: Fretex, Lars Hilles gate 14, 5008 Bergen

Få inspirasjon og kunnskap til å gå i gang med dine egne reparasjons og gjenbruksprosjekter, og få hjelp til enkle reparasjoner og tilpasninger når vi inviterer til reparasjon og gjenbrukskveld på Fretex.

Isabell Klementsen er utdannet designer og skredder, og driver Belle skredderi.

Denne fredagen flytter hun sammen med lærlingen sin hele systuen inn på Fretex, og hjelper deg med enkle reparasjoner og tilpasninger helt gratis. Hun kan også ta på seg større oppdrag, men dette må du dekke selv.

I tillegg kommer Morten Wanvik, deltaker på symesterkapet.

Fra 17:00 – 18:00 forteller han om sin vei til søm og symesterskap – og gir gode tips til enkle former for gjenbruk og råd om hvordan du kan tenke for å utnytte gamle plagg.

____________________________________________________

Dette arrangementet er en del av Gjenbruksuken 2019. Et samarbeid mellom Bergen kommune, Bir, Naturvernforbundet Hordaland og mange andre flotte aktører.

Få mer informasjon om Gjenbruksuken 2019 her!

Naturlig onsdag november 2016

Har vi glemt biologien i all teknologien?

15.03.2017

Visste du at vår egen skog lagrer mer karbon per kvadratmeter enn tropisk regnskog? Hvorfor er vi da så opptatt av å verne skog i andre land, men ikke hjemme? Dette var noen av spørsmålene som samlet 60 personer i Boksalongen 2. november 2016 for å få med seg dette møtet, arrangert av Naturvernforbundets ressursgruppe for klima og transport i Hordaland.