Fiks og triks med klær

Tid: 29.11.2019 kl. 15:00-18:00

Sted: Fretex, Lars Hilles gate 14, 5008 Bergen

Få inspirasjon og kunnskap til å gå i gang med dine egne reparasjons og gjenbruksprosjekter, og få hjelp til enkle reparasjoner og tilpasninger når vi inviterer til reparasjon og gjenbrukskveld på Fretex.

Isabell Klementsen er utdannet designer og skredder, og driver Belle skredderi.

Denne fredagen flytter hun sammen med lærlingen sin hele systuen inn på Fretex, og hjelper deg med enkle reparasjoner og tilpasninger helt gratis. Hun kan også ta på seg større oppdrag, men dette må du dekke selv.

I tillegg kommer Morten Wanvik, deltaker på symesterkapet.

Fra 17:00 – 18:00 forteller han om sin vei til søm og symesterskap – og gir gode tips til enkle former for gjenbruk og råd om hvordan du kan tenke for å utnytte gamle plagg.

____________________________________________________

Dette arrangementet er en del av Gjenbruksuken 2019. Et samarbeid mellom Bergen kommune, Bir, Naturvernforbundet Hordaland og mange andre flotte aktører.

Få mer informasjon om Gjenbruksuken 2019 her!

DNS 2016_powerpoint (27 of 29)

Nå kan du melde deg på!

01.02.2017

Verdier i vann og på land er et undervisningsopplegg for 4.-7. trinn utarbeidet av Naturvernforbundet Hordaland med støtte fra Den naturlige skolesekken. Her finner du informasjon og påmelding for skoler som vil bruke nærnaturen som klasserom, og frivillige som vil spre kunnskap og engasjement om naturen til skoleelever som naturguide i Naturvernforbundet Hordaland.

29649683123_ec8a234193_o

Les om Naturskattejakt i Hordnesskogen!

Søndag 2. oktober 2016 inviterte Hordnesskogens venner og Naturvernforbundet Hordaland til en aktivitetsdag for barnefamilier og andre, i det fantastiske natur- og friluftsområdet Hordnesskogen, som definitivt er verdt å ta vare på!

Hans Kleivdal innleder på Naturlig onsdag 5.10.2016.

Kva er eigentleg grøn industri?

09.01.2017

Onsdag 5. oktober hadde Naturvernforbundets faggruppe for bygg og energi invitert til Naturleg onsdag på Litteraturhuset i Bergen. Temaet for kvelden var grøn industri. Korleis kan ein drive industri som støttar opp under det moderne samfunnet utan å gå på bekostning av naturen? Kva skal til for å oppnå ein reelt bærekraftig industri?