• Hordaland

Fiksefest på Marineholmen Makerspace

Tid: 01.06.2022 kl. 17:00-20:00

Sted: Marineholmen Makerspace, Thormøhlensgate 51,

Sammen med Marineholmen Makerspace invitere vi til fiksefest! Har du noe du vil reparere? Ta det med deg, du får låne utstyr og får hjelp og veiledning av flinke folk som kan fikse og reparere. Vi stiller med masser proft utstyr! Eksempler på ting som kan fikses: mobiler, tekstiler, sykler og småelektronikk som kaffetrakter og andre husholdningsartikler. Vi kan ikke garantere at alt blir fikset, men send gjerne en melding i forkant, så kan vi forberede oss mest mulig.

#Valg21

Få med deg årets valgdebatter!

28.06.2021 | Sist oppdatert: 17.08.2021

Det kommende stortingsvalget må bli et valg for både klimaet og naturen. Derfor inviterer vi til valgdebatt torsdagene 19. august og 2. september. Temaene blir "Er naturen verdiløs når motorveien skal frem?" og "Klima, olje og fornybar energi".

DSCF0492-sjø

Eg tenkjer på korallane i Samlafjorden

15.06.2021 | Sist oppdatert: 15.06.2021

Hardangerfjorden slik me kjenner han, vart utgraven då den store innlandsisen trekte seg tilbake for meir enn 10.000 år sidan. Etter den tida har livet i fjorden tilpassa seg botntilhøve, vasskvalitet og næringstilgang.

Fremmed art
Den naturvennlige hagen

Hvordan få en hage fri for hagerømlinger

Det har lenge vært snakk om at enkelte importerte hageplanter kan være et problem for naturen. Men hvorfor er noen arter problematiske, mens andre ikke er det? Og hvilke arter bør du unngå i hagen din? Det får du svar på her.