• Hordaland

GRØNN FUN: Ta vare på det du har: Fiksekveld

Tid: 19.11.2018 kl. 18:00-21:00

Sted: Oasen bibliotek

Har du knust skjermen på IPhonen din? Har du lyst til å lære å fikse den selv? Nå har du sjansen!

Gjennom prosjektet "Ta vare på det du har" ønsker vi å bidra til at flere reparerer det de har fremfor å kjøpe seg nye ting. Derfor vil vi også at du skal reparere den mobiltelefonen du har - fremfor å kjøpe deg en ny.

Plast_invitasjon_tidslinje
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling.

Alt kan repareres
TA VARE PÅ DET DU HAR

Bli med på fiksefest på Marineholmen 24. mai

Er du klar over hvor gøy og givende det er å reparere tingene du eier fremfor å kaste og kjøpe nye ting? Opplev reparasjonsmagien sammen med oss og bli med på fiksefest på Marineholmen makerspace.

Honey bee(1)
Velkommen til Naturlig onsdag på Verdas Miljødag 5. juni kl. 19-21:

Kva betyr FNs naturpanel sin rapport for Noreg?

10.05.2019

Naturen er i krise: 1 million artar står i fare for å døy ut på grunn av menneskeleg aktivitet. Aldri før har me øydelagt naturen i eit høgare tempo, og arealbruken vår er den klart viktigaste årsaka.