Kom deg ut dagen: Byfjellsdagene

Tid: 01.09.2019 kl. 11:00-15:00

Sted: Tennebekktjørnet, Nipedalen i Laksevåg

Vi er med Barnas Turlag på en sprek og morsom utedag ved Tennebekktjørnet.

Kom deg ut-dagen 1. september 2019

Naturglededag på Kom deg ut-dagen 1. september 2019.

Kom og lek med oss på Byfjellsdagen søndag 1. september, kl. 11-15. Her bugner det av smaksprøver på en rekke flotte friluftsaktiviteter! Dagen arrangeres i forbindelse med den nasjonale KOM DEG UT-DAGEN.

I samspill med Naturvernforbundet Hordaland og andre friluftsorganisasjoner inviterer Barnas Turlag nok en gang hele byens befolkning til en aktivitetsdag for barn og barnefamilier denne gangen ved Tennebekktjørnet.  Her legges alt til rette for en leken søndag, med fokus på utforsking og samhold. De enkle naturgledene ligger tilgjengelig i nærmiljøet. Det blir en dag spekket med aktiviteter som kajakk og kanopadling, edderkoppnett, hest og kjerre, naturstier, fuglekassebygging og mye mer moro for hele familien. Det er mulig å trille med barnevogn eller rullestol rundt Tennebekktjørnet, og noen av aktivitetene vil vere tilgjengelige fra grusveien.

Oppmøtested: Tennebekktjørnet

Arrangementet starter kl. 11.00 og avsluttes kl 15:00. Bli med på masse moro, skikkelig god stemning og bålkos.

Reise: Begrenset parkeringsmuligheter ved Tennebekktjørn, vi oppfordrer alle til å reise kollektivt. Dere kan ta buss nr.16 til Nipedalen snuplass. En voksen reisende kan ta med seg opptil 4 barn fra 6-17 år gratis.  Ellers er det noen parkeringsplasser.

Mat: Ta med drikke og mat som kan grilles (husk grillspyd). Gilde sponser pølser så langt det rekker, men ta gjerne med noe som kan grilles til deg og din familie.

Utstyr: Vi kler oss etter været og en hel dag ute i det fri. Husk at ull holder på varmen selv når det blir vått. Ha med ekstra ull i sekken.

Pris: Arrangementet er gratis og åpent for alle.

Har du spørsmål om arrangementet eller ønsker å være frivillig kan du kontakte arrangementansvarlig: Hild Fjermstad Aase på telefon 55 33 58 21 , eller på e-post hild.aase@dnt.no

Har du spørsmål om Naturvernforbundet Hordaland sine aktiviteter på Kom deg ut- dagen kan du kontakte Naturglede- ansvarlig, Jeanette Tennebekk på epost til hordaland@naturvernforbundet.no

(Vi tar forbehold om endringer i programmet og aktivitetene).

Vi takker våre samarbeidspartnere for støtten: Hordaland Fylkeskommune, Miljødirektoratet, Oppdrag fuglekasse, Bergens Tidende, Fana Sparebank, Kiwi,  BKK og Fløyen.

Opp til Ulriken_web_av_Mona Maria Løberg (13 of 13)
Ledig 100% fast stilling i Naturvernforbundet Hordaland:

Er du vår nye rådgiver?

03.02.2020

Vi søker en utadvendt, strategisk og engasjert rådgiver som kan jobbe med både prosjekter og saker. Søknadsfrist 26. februar.

Naturvest-nr2-2019-1-crop

NaturVest 2 - 2019 er ute!

Les om: Kampen om Kvamsøy. Bevaring gjennom skjøtsel. Magasinet inneholder også visjonen "Gode, grønne Bergen. En by for bier og bergensere".