Naturlig onsdag - faglig påfyll i et hyggelig miljø. Foto: Borgar Emanuelsen Bohlin.

Naturlig onsdag i Bergen

Første onsdag hver måned kl. 19.00 ønsker Naturvernforbundet Hordaland velkommen til faglig påfyll i et hyggelig miljø. Programmet starter kl 19.00 med en faglig innledning. Deretter er det lagt opp til fri diskusjon og mingling utover kvelden. Temaet for innledningene vil variere fra gang til gang, og vil dekke et vidt spekter av tema. På Naturlig onsdag vil du lære om klima og miljø, få mulighet til å knytte nye kontakter, utvikle gode ideer og engasjere deg til det beste for naturen. Ta med en venn eller møt opp alene. Du blir uansett tatt godt i mot!

Datoene for Naturlig onsdag vår 2017 er:

ImageSted & pris

Fra 2016 arrangeres Naturlig onsdag i Amalies Hage på Bergen Offentlige Bibliotek. Møtet er gratis for medlemmer av Naturvernforbundet og Natur og ungdom. Andre kan velge mellom å bli medlemmer eller betale 50 kr i døra. Nå kan du betale med kort i døra eller med appen SPING (Søk opp Naturvernforbundet Hordaland, betal 50kr og vis kvittering i døra).

Programmet

Programmet for høsten 2016 er under utarbeidelse og vil bli oppdatert her fortløpende. Hvert halvår har vi minst et møte med følgende tema; klima, bygg og energi og naturmangfold. Temaene reflekterer hva aktive og ansatte i Naturvernforbundet Hordaland fokuserer på i arbeidet for å ta vare på naturen

ImageFølg oss på Youtube

Med god hjelp fra våre eminente frivillige Svein-Martin og Øyvind, har vi satt opp fast streaming av alle Naturlige onsdager. Følg oss på YouTube og få dem med deg!

Er du teknisk interessert? Vil du få frivillig erfaring med utvikling av streamingløsninger? Ta kontakt! hordaland@naturvernforbundet.no

Bli med du også!

Koordinator for Naturlig onsdag er Borgar Emanuelsen Bohlin. Ønsker du å bidra på Naturlig onsdag eller har forslag til interessante temaer vi kan ta opp eller innledere vi kan bruke? Ta kontakt på e-post hordaland@naturvernforbundet.no eller tlf 55300660.

Mens du venter på neste Naturlig onsdag kan du kose deg med artikler fra tidligere Naturlige onsdager:

Har vi glemt biologien i all teknologien?

Hva er egentlig grønn industri?

Kort tur til stor natur

Et hav i endring

Fra Grønn stategi til klimahandling

Motorveiparadokset

Norge som grønt batteri?

Naturmangfoldloven og historien om byens eldste innbygger

Gode, grønne Bergen - visjon for 2030

Mellom Bakkar og Berg - takk for maten!

Natur i litteraturen med Frode Grytten

Regnskogens ABC og spørretime med Dag Hareide

Tidligere møter

Er atomkraft fortidens eller framtidens energikilde?

Grønn hverdag for alle?

Karbonavgift til begeistring

Er tett rett?

Det var hett nytt på Naturlig onsdag i oktober

Miljøpolitisk speeddating ble en valgdebatt utenom det vanlige

Naturlig onsdag 7. november: Ingen ild uten røyk?

Naturlig onsdag 3. oktober: Fra giftsky til ren by?

Naturlig onsdag 5. september: Genmodifisert framtid?

Naturlig onsdag 6. juni - Verdifulle hulrom - naturmangfold i hule eiker

Naturlig onsdag 2. mai - Naturlig, passivt eller aktivt? - Hvordan blir fremtidens hus?

Naturlig onsdag 7. mars - Fra ild og beite til Granskog - Kystlandskap i endring

Naturlig onsdag 1. februar - Kollaps eller kokosnøtter

Naturlig onsdag 4. januar - Klimaforhandlingene og togradersmålet

Meld deg på nyhetsbrev i boksen til høyre og få invitasjon til Naturlig onsdag, eller følg oss på Facebook. Du kan også bli med i Facebookgruppen Naturvernforbundet - det skjer for å få invitasjoner til bl.a. Naturlig onsdag.