• Hordaland

Naturlig onsdag: Insektenes planet

Tid: 06.02.2019 kl. 19:00-21:00

Sted: Krohnhagen kafé og veksthus, Kong Oscars gate 54, Bergen

Anne Sverdrup-Thygeson har forsket på insekter i mange år og har skrevet boka "Insektenes verden. Om de rare, nyttige og fascinerende småkrypene vi ikke kan leve uten". Nå kommer hun for å fortelle om dem!

Anne Sverdrup-Thygeson er professor i bevaringsbiologi på Institutt for Naturforvaltning ved NMBU, og vitenskapelig rådgiver i NINA. Hun forsker blant annet på hvordan vi påvirker skogens artsmangfold og dermed også de økosystemtjenestene skogen gir oss. Les mer om hennes arbeid.

Arrangører: Naturvernforbundet Hordaland og Bergen insektklubb.

NATURLIG ONSDAG
er en faglig og sosial møteserie om natur, miljø og smarte løsninger. Her kan du knytte kontakter og utvikle gode ideer. Møteserien arrangeres en gang i måneden og er gratis og åpen for alle.

Temaet vil variere fra gang til gang, og dekker et vidt spekter. Du vil du lære om klima og miljø, smarte løsninger, få mulighet til å knytte nye kontakter, utvikle gode ideer og engasjere deg til det beste for naturen. Det er heller ikke å forakte at kafeen tilbyr nydelig og rimelig mat. Ta med en venn eller kom alene - du blir uansett tatt godt imot!

VIL DU VITE MER?
Bli medlem og støtt arbeidet vårt: naturvernforbundet.no/medlem/
Bli med som frivillig! Kontakt oss på mail.
Følg oss på Facebook for å holde deg oppdatert.

Spørsmål? hordaland@naturvernforbundet.no / 55300660

181106 Miljøvernere og lastebileiere gjør felles front mot Hordfast, BT-bred
Hordfast

Felles front mot Hordfast

06.11.2018

Vi har gått sammen med Vestnorsk Transportarbeiderforening og Norsk Lastebileier-Forbund for å si nei til Hordfast.

Opo terje lægreid
Vernet elv reddet fra kraftutbygging

Opo reddet fra kraftutbygging

23.10.2018

Sunnhordland Kraftlag (SKL) trekker sin søknad om å få bygge kraftverk i den vernede elva Opo i Hardanger. – En stor seier for vassdragsnaturen, mener Naturvernforbundet.