• Hordaland

Naturlig onsdag: Langreiste turister - nei takk?

Tid: 02.10.2019 kl. 19:00-21:00

Sted: Krohnhagen kafé og veksthus

Norsk turisme markedsfører seg som bærekraftig ut fra hva som skjer her i landet. Men hvor grønn er den egentlig, når vi tar lange flyreiser med i regnskapet?

Foto: Stephen Mason / flickr.com/calflier001

Foto: Stephen Mason / flickr.com/calflier001.

Hva kan gjøres for å skape en grønnere turisme?

Deltakere er Carlo Aall ved Vestlandsforsking på Skype, Kristian Jørgensen, direktør ved Fjord Norge, og Helene Ødven, daglig leder i Bergen og Hordaland Turlag, møteleder Synnøve Kvamme, fylkessekretær i Naturvernforbundet Hordaland.

Finn arrangementet på Facebook.

NATURLIG ONSDAG
er en faglig og sosial møteserie om natur, miljø og smarte løsninger. Her kan du knytte kontakter og utvikle gode ideer. Møteserien arrangeres en gang i måneden og er gratis og åpen for alle.

Er du sulten kan kafeen by på deilig og rimelig mat.

VIL DU VITE MER?
Bli medlem og støtt arbeidet vårt.
Bli med som frivillig! Kontakt oss på mail.
Følg oss på Facebook for å holde deg oppdatert.

Spørsmål? hordaland@naturvernforbundet.no / 55300660

Hordfast natur

Naturvernforbundet ber Os kommunestyre avvise forslag om hurtigbehandling av Hordfast

Os kommunestyre skal tirsdag 24. september behandle forslag om at videre planlegging av Hordfast skal bli gjennomført av Statens vegvesen som ansvarlig planlegger. Statens vegvesen har foreslått at kommunene nå tar over ansvaret for reguleringsplanarbeidet. Naturvernforbundet støtter dette forslaget og ber om at de vanskelige avveiningene i Hordfast-planene blir behandlet med størst mulig demokrati. Os kommune må ikke abdisere i denne saken som kan gi uopprettelig skade på verdifull natur på Søre Øyane, på Tysnes og på Stord.

Hordfast

Stans Hordfast!

Der Hordfast er enkelte partiers våte drøm, er monsterveiprosjektet også svært dårlig nytt for både klimaet og for den verdifulle myren, regnskogen og kystlandskapet som blir ødelagt. Derfor foreslår vi at vi lager nasjonalpark - ikke motorvei!

39077813_2305412002807400_553430197064433664_o
BLI MED PÅ PLASTJAKT

Strandryddedag på "Passion for Ocean"-festivalen

22.08.2019

I forbindelse med Passion for Ocean Festivalen i Bergen blir det strandrydding fredag 30. august. Vi drar ut med båt, rydder den vakre norske strandlinjen og har det hyggelig sammen. Det blir også noen fine overraskelser underveis, så sett av dagen!