• Hordaland

Passion for Ocean Festival Bergen 2019

Tid: 31.08.2019 kl. 12:00-19:00

Sted: Marineholmen

Bli med på folkefest for havet på Marineholmen lørdag 31. august! Klokken 12:00 åpner den sårt etterlengtede Passion for Ocean Festivalen for første gang i Bergen.

Programmet er fullspekket av havrelaterte aktiviteter for store og små. Du vil oppdage mange av havets finurlige små hemmeligheter og for oss landkrabber kan vi nyte teater, musikk og god mat. Du får blant annet bli med på plastrydding og sortering, får prøve miljøkajak ved Ado, og du får råd og tips om hvordan du kan bidra i hverdagen til mindre forsøpling i havet.

Kommer du innom Naturvernforbundet Hordaland sitt telt i festivalområdet for marin forsøpling får du sy ditt eget handlenett og lage plastfri emballasje til matvarer.  Du får også prøve deg på plastrelaterte oppgaver og får vite mer om hvordan du kan hjelpe oss å redusere omfanget av plastproblemet.

Du finner mer informasjon om festivalen her: https://www.facebook.com/events/617226865415099/

Har du spørsmål kan de rettes til hordaland@naturvernforbundet.no

Vi seees på lørdag!

VIL DU VITE MER?
- Les mer og bli med som frivillig: bit.ly/aktiv-1914
- Bli invitert til arrangement: bit.ly/detskjer-1914
- Få vårt nyhetsbrev: bit.ly/nyhetsbrev-1914
- Utforsk plastjakten.no

PLASTJAKTEN HORDALAND
er støttet av Hordaland Fylkeskommune, Bergen kommune, Miljødirektoratet, Handelens Miljøfond, Grieg Foundation og Fana Sparebank. Tusen takk for at dere gjør prosjektet mulig.

Opp til Ulriken_web_av_Mona Maria Løberg (13 of 13)
Ledig 100% fast stilling i Naturvernforbundet Hordaland:

Er du vår nye rådgiver?

03.02.2020

Vi søker en utadvendt, strategisk og engasjert rådgiver som kan jobbe med både prosjekter og saker. Søknadsfrist 26. februar.

Naturvest-nr2-2019-1-crop

NaturVest 2 - 2019 er ute!

Les om: Kampen om Kvamsøy. Bevaring gjennom skjøtsel. Magasinet inneholder også visjonen "Gode, grønne Bergen. En by for bier og bergensere".