• Hordaland

Passion for Ocean Festival Bergen 2019

Tid: 31.08.2019 kl. 12:00-19:00

Sted: Marineholmen

Bli med på folkefest for havet på Marineholmen lørdag 31. august! Klokken 12:00 åpner den sårt etterlengtede Passion for Ocean Festivalen for første gang i Bergen.

Programmet er fullspekket av havrelaterte aktiviteter for store og små. Du vil oppdage mange av havets finurlige små hemmeligheter og for oss landkrabber kan vi nyte teater, musikk og god mat. Du får blant annet bli med på plastrydding og sortering, får prøve miljøkajak ved Ado, og du får råd og tips om hvordan du kan bidra i hverdagen til mindre forsøpling i havet.

Kommer du innom Naturvernforbundet Hordaland sitt telt i festivalområdet for marin forsøpling får du sy ditt eget handlenett og lage plastfri emballasje til matvarer.  Du får også prøve deg på plastrelaterte oppgaver og får vite mer om hvordan du kan hjelpe oss å redusere omfanget av plastproblemet.

Du finner mer informasjon om festivalen her: https://www.facebook.com/events/617226865415099/

Har du spørsmål kan de rettes til hordaland@naturvernforbundet.no

Vi seees på lørdag!

VIL DU VITE MER?
- Les mer og bli med som frivillig: bit.ly/aktiv-1914
- Bli invitert til arrangement: bit.ly/detskjer-1914
- Få vårt nyhetsbrev: bit.ly/nyhetsbrev-1914
- Utforsk plastjakten.no

PLASTJAKTEN HORDALAND
er støttet av Hordaland Fylkeskommune, Bergen kommune, Miljødirektoratet, Handelens Miljøfond, Grieg Foundation og Fana Sparebank. Tusen takk for at dere gjør prosjektet mulig.

Hordfast

Stans Hordfast!

Der Hordfast er enkelte partiers våte drøm, er monsterveiprosjektet også svært dårlig nytt for både klimaet og for den verdifulle myren, regnskogen og kystlandskapet som blir ødelagt. Derfor foreslår vi at vi lager nasjonalpark - ikke motorvei!

39077813_2305412002807400_553430197064433664_o
BLI MED PÅ PLASTJAKT

Strandryddedag på "Passion for Ocean"-festivalen

22.08.2019

I forbindelse med Passion for Ocean Festivalen i Bergen blir det strandrydding fredag 30. august. Vi drar ut med båt, rydder den vakre norske strandlinjen og har det hyggelig sammen. Det blir også noen fine overraskelser underveis, så sett av dagen!