• Hordaland

Passion for Ocean Festival: Strandryddedag

Tid: 30.08.2019 kl. 10:00-18:00

Sted: Oppmøte Marineholmen- rydding på Sotra

Vi rydder strendene i Norge under Passion for Ocean Festivalen i Bergen 2019.

Sett av dagen!

I forbindelse med Passion for Ocean Festivalen i Bergen 2019 blir det strandrydding fredag 30 august. Vi drar ut med båt, rydder den vakre norske strandlinjen og har det hyggelig sammen. Vi har også noen fine overraskelser på lur i løpet av dagen.

Oppmøte kl 09:40 på Marineholmen ved Lillepudden, avreise med MS West Scandic kl 10.00 til Løno og Eidesvågen ved Kårtveitpollen på Sotra. Vi ankommer Bergen igjen senest kl 18.00.

Du må ta varme og vanntette sko og klær, matpakke, godt med drikke og redningsvest hvis du har (du kan låne hvis ikke du har vest). Arrangementet kan være krevende for små barn så vi vil ikke anbefale barn under 7 år å bli med.

Vi gjør oppmerksom på at endringer kan forekomme.

Det blir bindende påmelding. Påmeldingen er endelig åpen: https://forms.gle/4bHvzfPoZ8vAjW9UA

Mer info finner du i påmeldingsskjemaet (stenger 28.08.19).

Arrangørar: Havkollektivet, Passion for Ocean, Bergen og Omland Friluftsråd (BOF), Norges Miljøvernforbundt og Naturvernforbundet Hordaland.

Arrangementet vert finansiert av Miljødirektoratet og Hordaland Fylkeskommune.

Spørsmål kan rettes til hordaland@naturvernforbundet.no

VIL DU VITE MER?
- Les mer og bli med som frivillig: bit.ly/aktiv-1914
- Bli invitert til arrangement: bit.ly/detskjer-1914
- Få vårt nyhetsbrev: bit.ly/nyhetsbrev-1914
- Utforsk plastjakten.no

PLASTJAKTEN HORDALAND
er støttet av Hordaland Fylkeskommune, Bergen kommune, Miljødirektoratet, Handelens Miljøfond, Grieg Foundation og Fana Sparebank. Tusen takk for at dere gjør prosjektet mulig.

Hordfast natur

Naturvernforbundet ber Os kommunestyre avvise forslag om hurtigbehandling av Hordfast

Os kommunestyre skal tirsdag 24. september behandle forslag om at videre planlegging av Hordfast skal bli gjennomført av Statens vegvesen som ansvarlig planlegger. Statens vegvesen har foreslått at kommunene nå tar over ansvaret for reguleringsplanarbeidet. Naturvernforbundet støtter dette forslaget og ber om at de vanskelige avveiningene i Hordfast-planene blir behandlet med størst mulig demokrati. Os kommune må ikke abdisere i denne saken som kan gi uopprettelig skade på verdifull natur på Søre Øyane, på Tysnes og på Stord.

Hordfast

Stans Hordfast!

Der Hordfast er enkelte partiers våte drøm, er monsterveiprosjektet også svært dårlig nytt for både klimaet og for den verdifulle myren, regnskogen og kystlandskapet som blir ødelagt. Derfor foreslår vi at vi lager nasjonalpark - ikke motorvei!

39077813_2305412002807400_553430197064433664_o
BLI MED PÅ PLASTJAKT

Strandryddedag på "Passion for Ocean"-festivalen

22.08.2019

I forbindelse med Passion for Ocean Festivalen i Bergen blir det strandrydding fredag 30. august. Vi drar ut med båt, rydder den vakre norske strandlinjen og har det hyggelig sammen. Det blir også noen fine overraskelser underveis, så sett av dagen!