• Hordaland

Plastjakten: Ryddeaksjon for studenter #6

Tid: 17.10.2020 kl. 12:00-15:00

Sted: Austevoll

Velkommen til ryddeaksjon! Vi lader opp til TV-aksjonen 18. oktober, hvor pengene denne gangen går til kampen mot plast i havet.

Sted: Austevoll

***Obligatorisk påmelding***

Vi spanderer transport, ryddeutstyr og lunsj.

Finn arrangementet på Facebook

Dagen etter (søndag 18.) er selve TV-aksjonsdagen, og vi arrangerer enda en ryddeaksjon på Austevoll! Du kan blant annet være med på plastcoasteering om du gir 200,- til vår TV-aksjonenbøsse: http://spleis.no/s/nvh-tvaksjonen. Hvis du vil bli med på denne aksjonen også, kan du bli igjen på Austevoll. In the same boat ønsker dere velkommen til å telte der de ligger til kai! Her er info om søndagens aksjon. (På FB: https://www.facebook.com/events/677717689534836?active_tab=about)

På ryddeaksjonen oppfordrer vi alle til å kartlegge plast. Vi tar bilder av plasten vi rydder og laster det opp på plastjakten.no. Vi melder også inn forsøplingen på ryddenorge.no.

Vi følger helsemyndighetenes råd om trygge arrangementer og Naturvernforbundets ryddeguide. Derfor har vi krav om påmelding og vil passe på at folk holder avstand.

Arrangeres av Naturvernstudentene og Naturvernforbundet Hordaland. Prosjektet har fått støtte fra Bergen kommune, Handelens miljøfond, Natur og ungdom, Miljødirektoratet og Grieg foundation.

Kontakt oss på:
Mona - mm@naturvernforbundet.no / 97684336
Tonje - 41425325

Vi gleder oss til å rydde med deg!

31-D85_9846

Kjøper aksjer i Hordfast AS

10.10.2020 | Sist oppdatert: 13.10.2020

Nå skal vi kjempe mot monsterveien fra innsiden også! sier Gabriel Fliflet, leder i Naturvernforbundet Hordaland

Inthesameboat-rydding-båt
Plastjakten:

Ryddeaksjoner for studenter

Denne høsten arrangerer vi ikke mindre enn seks plastryddeaksjoner for studenter i Bergen sammen med Naturvernstudentene. Er du student og har lyst til å gjøre en innsats for miljøet er du hjertelig velkommen!

Hatten dugnad
Prosjekt: Bevaring gjennom skjøtsel

Bli med oss å restaurere av kystlyngheia på Rapeneset

Har du lyst til å drive med praktisk naturvernarbeid? Da må du bli med oss på dugnad. Sammen bidrar vi i den nasjonale innsatsen for å fjerne fremmede treslag, samtidig som vi bevarer et svært viktig kulturminne- og friluftsområde.