• Hordaland

Plastjakten: Ryddeaksjon for studenter #6

Tid: 17.10.2020 kl. 12:00-15:00

Sted: Austevoll

Velkommen til ryddeaksjon! Vi lader opp til TV-aksjonen 18. oktober, hvor pengene denne gangen går til kampen mot plast i havet.

Sted: Austevoll

***Obligatorisk påmelding***

Vi spanderer transport, ryddeutstyr og lunsj.

Finn arrangementet på Facebook

Dagen etter (søndag 18.) er selve TV-aksjonsdagen, og vi arrangerer enda en ryddeaksjon på Austevoll! Du kan blant annet være med på plastcoasteering om du gir 200,- til vår TV-aksjonenbøsse: http://spleis.no/s/nvh-tvaksjonen. Hvis du vil bli med på denne aksjonen også, kan du bli igjen på Austevoll. In the same boat ønsker dere velkommen til å telte der de ligger til kai! Her er info om søndagens aksjon. (På FB: https://www.facebook.com/events/677717689534836?active_tab=about)

På ryddeaksjonen oppfordrer vi alle til å kartlegge plast. Vi tar bilder av plasten vi rydder og laster det opp på plastjakten.no. Vi melder også inn forsøplingen på ryddenorge.no.

Vi følger helsemyndighetenes råd om trygge arrangementer og Naturvernforbundets ryddeguide. Derfor har vi krav om påmelding og vil passe på at folk holder avstand.

Arrangeres av Naturvernstudentene og Naturvernforbundet Hordaland. Prosjektet har fått støtte fra Bergen kommune, Handelens miljøfond, Natur og ungdom, Miljødirektoratet og Grieg foundation.

Kontakt oss på:
Mona - mm@naturvernforbundet.no / 97684336
Tonje - 41425325

Vi gleder oss til å rydde med deg!

Hordfast natur

Venstre vil vrake ferjeløs E39!

Regjeringspartiet Venstre vil vrake motorveiprosjektet til fordel for grønn skipsfart og utbedring av eksisterende veier. - Et svært godt utspill! sier Gabriel Fliflet, leder i Naturvernforbundet Hordaland.

Gjenbruksuken-Bergen-Foto-Bir-e1572951512827

Bli med på Gjenbruksuken!

Bergenserne ønsker å redusere forbruket sitt. Nå inviterer Bergen kommune, BIR og Naturvernforbundet Hordaland til en uke med aktiviteter for å gjøre det enklere, morsommere og mer meningsfylt å forbruke mindre.

Hordfast

Stans Hordfast!

Der Hordfast er enkelte partiers våte drøm, er monsterveiprosjektet også svært dårlig nytt for både klimaet og for den verdifulle myren, regnskogen og kystlandskapet som blir ødelagt. Derfor foreslår vi at vi lager nasjonalpark - ikke motorvei!