• Hordaland

Plastjakten: Ryddeaksjon for studenter #6

Tid: 17.10.2020 kl. 12:00-15:00

Sted: Austevoll

Velkommen til ryddeaksjon! Vi lader opp til TV-aksjonen 18. oktober, hvor pengene denne gangen går til kampen mot plast i havet.

Sted: Austevoll

***Obligatorisk påmelding***

Vi spanderer transport, ryddeutstyr og lunsj.

Finn arrangementet på Facebook

Dagen etter (søndag 18.) er selve TV-aksjonsdagen, og vi arrangerer enda en ryddeaksjon på Austevoll! Du kan blant annet være med på plastcoasteering om du gir 200,- til vår TV-aksjonenbøsse: http://spleis.no/s/nvh-tvaksjonen. Hvis du vil bli med på denne aksjonen også, kan du bli igjen på Austevoll. In the same boat ønsker dere velkommen til å telte der de ligger til kai! Her er info om søndagens aksjon. (På FB: https://www.facebook.com/events/677717689534836?active_tab=about)

På ryddeaksjonen oppfordrer vi alle til å kartlegge plast. Vi tar bilder av plasten vi rydder og laster det opp på plastjakten.no. Vi melder også inn forsøplingen på ryddenorge.no.

Vi følger helsemyndighetenes råd om trygge arrangementer og Naturvernforbundets ryddeguide. Derfor har vi krav om påmelding og vil passe på at folk holder avstand.

Arrangeres av Naturvernstudentene og Naturvernforbundet Hordaland. Prosjektet har fått støtte fra Bergen kommune, Handelens miljøfond, Natur og ungdom, Miljødirektoratet og Grieg foundation.

Kontakt oss på:
Mona - mm@naturvernforbundet.no / 97684336
Tonje - 41425325

Vi gleder oss til å rydde med deg!

Endelausmarka, ny motorvei på E39 Rådal Foto Statens vegvesen Hawkeye
LANSERER VISJON FOR BERGEN 2030

Nok er nok av bit for bit!

11.06.2019 | Sist oppdatert: 20.06.2019

Bit for bit bygges naturen vår ned - også i Bergen. Siden 2010 har areal tilsvarende hele Bergen sentrum gått fra grønt til grått. "Gode, Grønne Bergen - en by for bier og bergensere" er Naturvernforbundet Hordalands visjon for et Bergen som i 2030 er Norges grønneste storby, en by der natur ikke lenger ødelegges bit for bit.

Generell plakat krabbe
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019 | Sist oppdatert: 28.05.2019

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling.