• Hordaland

Tid: 28.05.2020 kl. 14:00-19:00

Sted: Hjortland

***Obligatorisk påmelding***

Velkommen til ryddeaksjon på Hjortland, nord i Bergen! Vi møtes utenfor Bunnpris Ulvedalen kl 14:50 og derfra går vi sammen og rydder boss, i veikanter og rundt Hjortland. Etter endt ryddeaksjon (ca. kl 17:45) tar vi bussen tilbake til byen og spiser middag sammen på Bien centro.

Vi spanderer buss, ryddeutstyr og en hovedrett på restaurant i byen etter endt rydding. Bunnpris Ulvedalen spanderer saft og bananer! Ta med egen kopp!

På ryddeaksjonen oppfordrer vi alle til å kartlegge plast. Vi tar bilder av plasten vi rydder og laster det opp på plastjakten.no. Vi melder også inn forsøplingen på ryddenorge.no.

Møtepunkt: Festplassen kl 14:00 eller Bunnpris Ulvedalen kl 14:50. Vi tar bussen som går 14:08 fra Festplassen.

Vi har plass til 10 frivillige.

Påmeldingsskjema: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=3LhPSD2nGU2C47NtQT1b7YYMT7yokrBGuTeXcfBL5VBUNk4ySzA3TUswNE1ZUjcwWTRUOVhHN1RQMC4u

Påmeldingsfrist: 24. mai kl 20.

Vi følger helsemyndighetenes råd om trygge arrangementer. Derfor har vi krav om påmelding og vil passe på at folk holder avstand.

Arrangeres av Naturvernforbundet Hordaland i forbindelse med prosjektet Plastjakten Hordaland. Prosjektet har fått støtte fra Handelens miljøfond, Miljødirektoratet og Grieg foundation.

Kontakt oss på:
Mona - mm@naturvernforbundet.no / 909 85 334.
Malin - 47331715.

Vi gleder oss til å rydde med deg!

Endelausmarka, ny motorvei på E39 Rådal Foto Statens vegvesen Hawkeye
LANSERER VISJON FOR BERGEN 2030

Nok er nok av bit for bit!

11.06.2019 | Sist oppdatert: 20.06.2019

Bit for bit bygges naturen vår ned - også i Bergen. Siden 2010 har areal tilsvarende hele Bergen sentrum gått fra grønt til grått. "Gode, Grønne Bergen - en by for bier og bergensere" er Naturvernforbundet Hordalands visjon for et Bergen som i 2030 er Norges grønneste storby, en by der natur ikke lenger ødelegges bit for bit.

Generell plakat krabbe
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019 | Sist oppdatert: 28.05.2019

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling.