Plastutstilling på Herdla museum

Tid: 26.05.2019 kl. 13:00-14:00

Sted: Herdla Museum

Velkommen til en spennende og fargerik utstilling om plast for store og små

Velkommen til åpningen av Plastjakten- utstillingen på Herdla museum søndag 26 mai 2019 kl 13.00

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling. Du kan lete etter plast, lære deg hvor forskjellige typer plast kommer fra, bli med på plastquiz og du vil få se våre flotte grafikker om plast på avveie.

Grafikken er nydelig utført av barnebokforfatter og grafiker Adele Jaunn og designer og illustratør Kjersti Hjelmeland Brakstad, som blant annet var aktuell med pepperkakebyen fra 1992- 2014 og plastbyen 2017 og 2018 ved Akvariet i Bergen.

Det blir et kort foredrag om plast, musikalsk innslag og lett servering.

Vel møtt!

Plast_invitasjon_tidslinje
Plastjakten Hordaland

Plastutstilling på Herdla museum

21.05.2019

Alt kan repareres
TA VARE PÅ DET DU HAR

Bli med på fiksefest på Marineholmen 24. mai

Er du klar over hvor gøy og givende det er å reparere tingene du eier fremfor å kaste og kjøpe nye ting? Opplev reparasjonsmagien sammen med oss og bli med på fiksefest på Marineholmen makerspace.

Honey bee(1)
Velkommen til Naturlig onsdag på Verdas Miljødag 5. juni kl. 19-21:

Kva betyr FNs naturpanel sin rapport for Noreg?

10.05.2019

Naturen er i krise: 1 million artar står i fare for å døy ut på grunn av menneskeleg aktivitet. Aldri før har me øydelagt naturen i eit høgare tempo, og arealbruken vår er den klart viktigaste årsaka.