Plastutstilling på Herdla museum

Tid: 26.05.2019 kl. 13:00-14:00

Sted: Herdla Museum

Velkommen til en spennende og fargerik utstilling om plast for store og små

Velkommen til åpningen av Plastjakten- utstillingen på Herdla museum søndag 26 mai 2019 kl 13.00

Plast er et allsidig materiale som har ført til utviklingen av mange nyttige produkter som vi bruker hver dag. Dessverre er det slik at en del av plasten vi bruker havner på avveie og ut i naturen; "men hvorfor er det dette et problem" spør vi oss i vår nye spennende, fargerike og inspirerende plastutstilling. Du kan lete etter plast, lære deg hvor forskjellige typer plast kommer fra, bli med på plastquiz og du vil få se våre flotte grafikker om plast på avveie.

Grafikken er nydelig utført av barnebokforfatter og grafiker Adele Jaunn og designer og illustratør Kjersti Hjelmeland Brakstad, som blant annet var aktuell med pepperkakebyen fra 1992- 2014 og plastbyen 2017 og 2018 ved Akvariet i Bergen.

Det blir et kort foredrag om plast, musikalsk innslag og lett servering.

Vel møtt!

Cruise Bergen
Innspill til sak

Begrensing av cruisetrafikken

06.09.2018

Vi krever ytterligere begrensinger på cruisetrafikken. Verdensarvbyen Bergen må stille likt med verdensarvfjordene - kun utslippsfrie cruisebåter fra 2026!

Gutt viser frem Iphone med fikset skjerm
TA VARE PÅ DET DU HAR

Lær å fikse din egen telefon

20.08.2018

Har du knust skjermen på IPhonen din? Har du lyst til å lære å fikse den selv? Nå har du sjansen! Vi inviter til flere mobilreparsjonskurs denne høsten.

WWF Regnskog på Vestlandet TM 6
Naturlig onsdag: Vestlandets hemmelige regnskoger

Vern flere skoger

13.08.2018

Skogbiolog Trude Myhre vokste opp i naturen: hun klatret i fjell og ruslet i skog. Så det er kanskje ikke så merkelig at naturen ble en del av hvem hun er nå.