Rydd Austevoll (TV-aksjonen 2020)

Tid: 18.10.2020 kl. 10:00-15:00

Sted: Storebø Brygge, Austevoll

I år går TV-aksjonen til WWFs arbeid for å bekjempe plast i havet. Vi ønsker å markere dagen med kjekke aktiviteter sammen med deg!

Oppmøtested: Storebø Brygge, Austevoll

Hvis du skal reise fra Bergen kan du bli med på felles transport. Avreise kl 9, påmelding her: http://bit.ly/ryddaustevoll

10:00-15:00 RYDD EN VIKVær med og rydd en vik! In the same boat har ryddet Austevoll bit for bit de siste ukene, og denne dagen kan vi alle ta et krafttak. Fra kl 10 står vi klare på Storebø Brygge for å dele ut gratis ryddehansker og ryddesekker til alle som skal rydde. Du kan enten dra til et sted på eget initiativ, eller bli med ut i båt til en vik som er utilgjengelig fra veien. BOF (Bergen og omland friluftsråd) henter avfallet som er samlet i Strandryddesekkene. Austevoll dykkerklubb blir også med - hva vil de finne? Vi har også med oss en undervannsdrone som vi skal teste!

De 100 første som henter ryddeutstyr får gratis lunsj!

10:00 BLI MED PÅ COASTEERING
Rydd plast på en litt alternativ måte! Denne dagen skal instruktører fra Coasteering veilede en ryddegruppe som beveger seg langs klippene, hopper i sjøen, og svømmer og klatrer langs fjæra. Du får låne fullt utstyr. Du melder deg på ved å støtte den digitale bøssa vår med 200 kr. Vi har plass til 20 personer. Passer godt for voksne, ungdom og litt eldre barn. Velg belønningen "Plastcoasteering" på http://spleis.no/s/nvh-tvaksjonen

BLI KJENT MED LIVET I FJÆRA
En biolog tar deg med og forteller om det fantastiske som lever i havet. Passer for barnefamilier. Du møter opp og registrerer deg. Gratis.

--
Støtt TV-aksjonen, gi til våre digitale bøsser:

Andre måter å gi på:

--

Finn arrangementet på Facebook.

--
Arrangeres av Naturvernforbundet Hordaland, BOF og In the same boat. Takk til Handelens Miljøfond for støtten!
--
Har du gode ideer for å gjøre denne dagen enda kjekkere? Vi vil gjerne ha deg med som arrangør! Kontakt oss på hordaland@naturvernforbundet.no.

31-D85_9846

Kjøper aksjer i Hordfast AS

10.10.2020 | Sist oppdatert: 13.10.2020

Nå skal vi kjempe mot monsterveien fra innsiden også! sier Gabriel Fliflet, leder i Naturvernforbundet Hordaland

Inthesameboat-rydding-båt
Plastjakten:

Ryddeaksjoner for studenter

Denne høsten arrangerer vi ikke mindre enn seks plastryddeaksjoner for studenter i Bergen sammen med Naturvernstudentene. Er du student og har lyst til å gjøre en innsats for miljøet er du hjertelig velkommen!

Hatten dugnad
Prosjekt: Bevaring gjennom skjøtsel

Bli med oss å restaurere av kystlyngheia på Rapeneset

Har du lyst til å drive med praktisk naturvernarbeid? Da må du bli med oss på dugnad. Sammen bidrar vi i den nasjonale innsatsen for å fjerne fremmede treslag, samtidig som vi bevarer et svært viktig kulturminne- og friluftsområde.