• Hordaland

VALGDEBATT: Kloden brenner - hvordan kvitter vi oss med oljen?

Tid: 02.09.2021 kl. 19:00-20:30

Sted: Litteraturhuset i Bergen

Hva som skjer i energipolitikken fremover vil være helt avgjørende for om vi når klimamålene, men hva mener partiene faktisk om tiltak som stans i leteaktiviteten, elektrifisering av sokkelen, fornybar energi og energieffektivisering?

Norge er en sinke i Europa på å få ned egne klimautslipp. I tillegg eksporterer vi store klimautslipp gjennom olje- og gassnæringen vår.  På dette debattmøtet får du svaret på noeen av de viktigste spørsmålene i energipolitikken:

- Hva mener partiene om redusert leteaktivitet, reduksjon i klimagassutslipp fra oljesektoren, elektrifisering av sokkelen, fornybar energi med vind og sol?

- Hvorfor snakker så få politikere om den enkleste og billigste klimapolitikken – energisparing?

Vi har invitert stortingskandidatene fra de 9 partiene som er representert på Stortinget i dag for å debattere temaet.

Fra partiene kommer:

Sp: Hans Inge Myrvold
Mdg: Natalia Golis
Venstre: Ane Breivik
Rødt: Jeanette Syversen
SV: Marthe Hammer
Ap: Eigil Knutsen
KrF:
Høyre Liv Kari Eskeland
FrP: Terje Søviknes

Debatten holdes i Auditoriet på litteraturhuset i Bergen.

Det er gratis inngang, men av smittehensyn er det begrenset med plasser. Derfor må du bestille billett for å være sikker på å komme inn.

BESTILL BILLETT HER!

eller bruk denne lenken: https://litthus.ticketco.events/no/nb/e/valgdebatt_klima_olje_og_fornybar_energi

Debatten vil også bli sendt direkte på Litteraturhusets YouTube-kanal

Debatten blir også streamet.

Hordfast illustrasjon
Felles opprop mellom naturvernere og yrkessjåfører i vest:

Prioriter trygge og gode veier!

01.06.2022 | Sist oppdatert: 01.06.2022

Vi vestlendinger opplever stadig veier i svært dårlig stand. Vi vil ha sikre tofelts-veier, veiskuldre som ikke gir etter, lyse tunneler og trygghet mot ras.

20842970908_9bb1652f25_k
Om dilemmaer og veivalg

Medlemsmøte: Gode, grønne Bergen - hvordan når vi dit?

08.04.2022 | Sist oppdatert: 08.04.2022

Mandag 2. mai kl. 19:00 blir det medlemsmøte i Naturvernforbundet Hordaland på Det Grønne Loftet med tema Gode, Grønne Bergen – hvordan når vi dit. Møtet er for medlemmer, om du ikke er medlem kan du ordne medlemskap i døren.

Lygra(1)
Påmeldingsfrist 29. mars!

Bli med på naturvernhelg på Lygra 1.-3. april!

24.03.2022 | Sist oppdatert: 28.03.2022

Kjære tillitsvalde, frivillige og tilsette! Endeleg kan me reisa til Lygra att, og ta opp att vår årlege tradisjon med vårsamling mellom idylliske kystlyngheier. Det vert vandring i lyngheia, fagleg påfyll om klimarapport, god mat, god stemning, kjekke folk - og kanskje fulgesafari og bading, for dei som vil? Velkomne til Lygra!