Statue på Festplassen av Christian Michelsen, en av Naturvernforbundets stiftere (Foto: Kristin Hildre Rørvik).

Møt opp ved Christian Michelsen statue 18. februar kl 14:00 og

Bli med å feire Naturvernforbundets 100 årsdag

Onsdag 18. februar fyller Naturvernforbundet 100 år. Bli med på feiring med byvandring, musikk og kake.

Vi ønsker deg hjertelig velkommen til Naturvernforbundet sin 100 årsdag den 18. februar 2014 kl. 14.00 i Bergen.

Vi begynner med å hedre Christian Michelsen, en av organisasjonensstiftelsfedre i Bergen. Deretter blir det en bymiljøvandring der vi ser på hva gode venner av natur og miljø har fått gjennomført i byen de siste 100 år, før det blir kakeselskap og naturvernutstilling i Knut Fægris hus på Høyden. Påmelding på deltager.no/100aars_dagen_bergen.Noter gjerne i påmeldingen om du har noen allergier.

Program
Kl. 14.00 Oppmøte ved Christian Michelsens statue på Festplassen og hilsen til en av Naturvernforbundet Hordalands stiftelsefedre. Deretter blir et byvandring med Gabriel Fliflet der vi besøker noen av miljøforbedringene som er blitt gjennomført i byen de siste 100 år.

Kl. 15.30 Mottakelse på Knut Fægris hus Villaveien 9 med naturvernutstilling, musikk, hilsener og kake. Fægrid var tidligere leder i Naturvernforbundet Hordaland. Dersom du ikke ønsker å være med på byvandringen kan du ankomme Knut Fægris hus kl. 15.30. Blir det er for mye regn i Bergen denne dagen, vil vi gå rett fra Christian Michelsen til Knut Fægris hus. Ønsker du å si noen ord eller gi en kort hilsen under
markeringen, kontakt leder av 100 årsdagen, Anneli Linnea Grimen på jubileum.nvf@gmail.com.

Naturvernforbundet Hordaland har mange og store oppgaver, men veldig små inntekter. Så om du/virksomheten du jobber i, har mulighet til å gi en 100 års gave, er vi veldig takknemmelige. Naturvernforbundet Hordalands konto er: 90130539377. Vil du oppfordre andre til å gi gave eller bli medlem, invitert dem til jubileumsstafetten på: www.naturvernforbundet.no/stafett.

Velkommen skal du være.

NATURVERNFORBUNDET HORDALAND

Julebanner

Tips til miljøvennlig jul

13.12.2019

Føler du på julegavestresset i disse adventstider? Vi gir deg noen tips til gaver og innpakning og valg av juletre og julemat. Ha en god, avslappet jul!